نشست‌های هوش مصنوعی در اصفهان درپی نهادینه کردن این علم  بین نوجوانان است

اصفهان- ایرنا - رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری چندین نشست تخصصی " رویداد هوش مصنوعی" در مراکز علمی استان گفت: این نشست‌ها به‌دنبال نهادینه کردن این علم بین دانش‌آموزان ونوجوانان است.

احسان صنعتکار روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه بنیادین و پایه‌ای به هوش مصنوعی نیازمند پایه‌گذاری آن در دوران مدرسه است که این مهم در استان اصفهان به‌صورت تخصصی از تابستان امسال دنبال شدتا به برگزاری این رویداد مهم رسید.

وی اظهار داشت: در مدارس تابستانه استان که متشکل از مدارس استعدادهای درخشان و عادی بود، به هوش مصنوعی به‌طور ویژه پرداخته و این مهم با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش اصفهان افزود: این رویداد همزمان با برپایی پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) در اصفهان، اولین رویداد علمی تخصصی دانش‌آموزی در علم مهم و نوظهور هوش مصنوعی است.

وی با اشاره به حضور ۵۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه در این رویداد مهم گفت: نشست‌های تخصصی با عناوین « هوش مصنوعی و پزشکی»، «هوش مصنوعی و شهر» ،«هوش مصنوعی و هوافضا»، «هوش مصنوعی و رسانه» و «هوش مصنوعی و صنعت» از روز افتتاح در هفتم مهر تا ۱۱ این ماه با حضور دانش آموزان در حال برگزاری است.

صنعتکار محل‌های برگزاری این نشست‌ها را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اصفهان عنوان کرد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی با حضور بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز دختر، نشست هوش مصنوعی و پزشکی و کاربرد آن در تصویربرداری پزشکی، ملاحظات در هوش مصنوعی برای مراقبت‌های پزشکی، چالش‌های هوش مصنوعی در بهداشت و درمان و موارد مرتبط به آن برگزار شد.

وی ادامه داد: در دانشکده فنی دانشگاه اصفهان نیز نشست هوش مصنوعی و آشنایی با الگوریتم‌ها با محورهای نقشه راه یادگیری ابزارهای پرکاربرد هوش مصنوعی، آشنایی با پلتفرم‌ها و ابزارهای رایگان هوش مصنوعی و موارد مربوط به آن با حضور بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز پسر از مدارس مختلف شهر اصفهان برگزار شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همچنین بالغ بر ۱۵۰ دانش‌آموز اصفهانی در برنامه هوش مصنوعی و شهر تحت عنوان شهر هوشمند در پژوهش‌سرای خیام و مرکز تحقیقات معلمان اصفهان شرکت کردند و در آن با ارتباط هوش مصنوعی و نظام مسائل شهری آشنا شدند.

وی ادامه داد: بازدید از اتاق‌های مانیتورینگ و کنترل و بررسی آتش‌نشانی، مترو و بازیافت پسماند از دیگر برنامه‌های ۲ روز اخیر بود که در حاشیه آن، کارشناسان مختلف این مراکز، توضیحات لازم را به دانش‌آموزان ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری شهرداری اصفهان و در محورهای هوش مصنوعی و مدیریت پسماند، هوش مصنوعی و حمل و نقل و هوش مصنوعی در بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، نشست‌هایی از امروز تا فردا برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) در اصفهان هفتم مهر آغاز شد و تا ۱۱ مهر ادامه دارد.

««هوش مصنوعی و پزشکی»، «هوش مصنوعی و شهر» ،«هوش مصنوعی و هوافضا»، «هوش مصنوعی و رسانه» و «هوش مصنوعی و صنعت» از جمله نشست‌های تخصصی این رویداد است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اصفهان از مکان‌های برگزاری نشست‌های مختلف این رویداد ملی است.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha