شرکت کرمانشاهی در بازار جدید بورس تهران با استقبال خریداران غافلگیر شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: ۱۳ میلیارد سهم حق تقدم شرکت سوخت سبز زاگرس با نماد شگستر به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بازار جدیدی به نام "بازار سرمایه گذاران حرفه ای بورس تهران" ۲ روزه فروخته شد.

محمد بهمن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این اولین بار است که در بورس تهران بازار جدیدی شکل گرفته تا پروژه هایی که درصد پیشرفت خوب و سود دهی دارند؛ در بورس عرضه شوند.

وی اظهار کرد: شروع به کار این بازار جدید با شرکت سوخت سبز زاگرس بود که برای تامین مالی تحت عنوان سهامی عام و با نماد شگستر در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته پذیره نویسی کرد.

به گفته بهمن؛ استقبال از پذیره نویسی این شرکت کرمانشاهی به حدی بود که عرضه آن در روز دوم سهمیه بندی شد.

وی توضیح داد: پذیره نویسی در نظر گرفته شده برای این شرکت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که در گام اول ۲ هزار میلیارد تومان آن انجام شد.

مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه ادامه داد: تعداد سهام فروخته شده در مجموع ۱۳ میلیارد سهم به ارزش هر سهم هزار و ۵۱۴ ریال عرضه شد.

بهمن همچنین مجموع خریداران حقیقی و حقوقی را به ترتیب ۵۳ و ۴۷ درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه تحت مالکیت ایدرو زیر مجموعه وزارت صمت است که چندین فاز در چند استان کرمانشاه دارد و فاز اول آن با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی متعلق به این استان و فازهای دیگر استان ها ۲۵ درصد پیشرفت دارند.

مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه پیش بینی کرد که در دهه فجر امسال این پروژه به بهره برداری رسیده و شرکت برای افزایش سرمایه بیانیه صادر کند تا حق تقدم ها تبدیل به سهم شوند.

بهمن افزود: در نهایت شرکت بعد از تبدیل سهام و شروع به فعالیت پروژه می تواند تقاضای انتقال از بازار سرمایه گذاران حرفه ای بورس تهران به بازار دوم بورس بدهد.

به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۹۲ بود که احداث واحد بیواتانول کرمانشاه از طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به این استان با قطعی شدن خرید زمین محل احداث کارخانه، برای تولید اتانول سوختی از ضایعات کشاورزی با ظرفیت روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار لیتر و استفاده از پتانسیل‌های استان کلید خورد.

اتانول سوختی بهترین جایگزین MTBE جهت بهبود عدد اکتان بنزین مصرفی کشور است؛ در حال حاضر مصرف اتانول سوختی با هدف بالا بردن بهینه عدد اکتان در دنیا روز به روز در حال افزایش است و با توجه خطرات زیست محیطی MTBE اتانول می‌تواند جایگزین این ماده شده و تا پنج درصد با بنزین مصرفی کشور ترکیب شود.
با توجه به مصرف روزانه بیش از ۶۰ میلیون لیتر بنزین در کشور، حداقل روزانه سه میلیون لیتر اتانول مورد تقاضای شرکت ملی پخش و پالایش است تا جایگزین ماده MTBE شود.

راه‌اندازی واحدی با این تکنولوژی و ظرفیت برای اولین بار در کشور هم اینک در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال احداث بوده و مراحل پایانی خود را پشت سرمی گذارد.

پیش بینی می شود که با تکمیل شرکت سوخت سبز زاگرس ۳۰۰ جوان کرمانشاهی صاحب شغل شوند.

راه اندازی بازار جدید بورس با نام بازار سرمایه گذاران حرفه بورس تهران با حضور استاندار کرمانشاه نیز امروز در تهران آغاز به کار کرد.

در این بازار شرکت هایی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و اطمینان از سود دهی آنها وجود دارد برای تامین مالی و تکمیل پروژه در بورس پذیره نویسی می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha