۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلی فردا فعال است

رشت - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون رشت و لاهیجان فردا (سه‌شنبه) در تعطیلی سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) فعال است.

دکتر بابک پاکدل خوش‌اخلاق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ۲ پایگاه انتقال خون گیلان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای خونگیری از مردم نوعدوست فعال است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مستمر افراد واجد شرایط برای اهداء خون و با تاکید بر اینکه نیاز به این مایع حیاتی و فرآورده‌های آن همیشگی است، از مردم نوعدوست خواست تا همواره یاریگر انتقال خون گیلان باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه هر واحد خون اهدایی؛ زندگی بخش سه انسان نیازمند به این مایع حیاتی است، خاطر نشان کرد: گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت از جمله فرآورده‌های خونی است که برای بیماران نیازمند استفاده می‌شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال (اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

در نیمه نخست امسال ۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۳۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha