مدیرعامل هلال احمر اردبیل: آماده رویارویی با رویدادهای جوی پاییز هستیم

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: جمعیت هلال احمر این استان برای رویارویی با هر گونه رویداد جوی در پاییز امسال آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید قویدل روز دوشنبه در جلسه هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: طبق گزارش‌های هواشناسی استان اردبیل به‌دلیل پدیده ال نینو در وضعیت هشدار قرمز قرار دارد و بر این اساس برای مواجهه با این شرایط در هلال‌احمر استان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در ۲ ماه اخیر جلسات شورای معاونین جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات گردنه الماس و پایگاه امداد و نجات خروسلو بیله‌سوار مغان برگزار شد و در این نشست‌ها نیازها و مشکلات محوریت مناطق بررسی و احصا شده و تصمیمات لازم برای هماهنگی در مواقع بحران و نیاز تصویب شده است.

هلال احمر استان اردبیل در حماسه پیاده‌روی اربعین خوش درخشید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مرز مهران در جریان پیاده‌روی اربعین گفت: امسال هشت دستگاه خودرو جمعیت هلال احمر اردبیل در خارج از مرز فعال و تیم‌های پزشکی هلال احمر در درمانگاه‌های نجف و کربلا مستقر شدند.

قویدل با اشاره به حضور اعضای جمعیت هلال احمر اردبیل در شلمچه و تمرچین افزود: همچنین برای نخستین بار موکبی در شهر کربلا با حضور تیم پزشکی و امداد هلال احمر استان اردبیل راه‌اندازی شد، علاوه بر این در موکب ایثارگران سامرا هم هلال احمر اردبیل خدمات ممورد نیاز زائرین را ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پویش تامین داروها در پیاده‌روی اربعین گفت: بیش از پنج میلیارد ریال انواع دارو توسط هلال احمر استان اردبیل خریداری و تحویل درمانگاه‌های واقع در مسیر پیاده‌روی اربعین شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین با اشاره به اقدامات هلال احمر اردبیل در پویش قدم به قدم در مسیر بهشت که به‌مناسبت شهادت امام رضا (ع) برگزار شد ، اظهار کرد: در این پویش سه هزار و ۷۰۰ نفر از ۳۰ استان کشور جمع شدند و هلال احمر استان اردبیل با حضور ۱۲۲ نفر به زائران امام رضا (ع) خدمات ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین به اعزام امدادگران جمعیت هلال احمر استان به مناطق سیل‌زده آستارا در ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در پی بارش سنگین باران و وقوع سیل در شهر آستارا و با دستور استاندار اردبیل ، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر اردبیل عازم این شهر سیل‌زده شد.

قویدل اضافه کرد: تیم امدادگران این جمعیت با استعداد ۲۰ نجاتگر و تیم واکنش سریع با استفاده از هفت دستگاه خودرو امدادی، هشت دستگاه پمپ و یک دستگاه قایق به مناطق سیل‌زده عازم شده و اقدام به امدادرسانی به شهروندان سیل زده کردند.

وی در ادامه تامین آب و نان، حضور امدادگران اردبیلی در مناطق سیل‌زده لوندیل و سیبلی، راه‌اندازی شبکه مجازی برای احصای نیازهای سیل‌زدگان، فعالیت شبانه‌روزی تیم واکنش سریع هلال احمر اردبیل و کمک به سیل‌زدگان برای شستشوی لوازم خانه آنها را از اقدامات هلال احمر اردبیل در سیل آستارا ذکر کرد.

درخشش هلال احمری‌های اردبیل در مسابقات کشوری دادرس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به اعزام تیم‌های دختران و پسران این جمعیت به مسابقات کشوری دادرس اشاره کرد و گفت: در این مسابقات تیم دختران و پسران هلال احمر استان با برنامه‌ریزی مناسب اعزام شده و تیم دختران ۲ مقاوم دومی و تیم پسران نیز یک مقام سومی و یک مقام دومی کسب کردند.

قویدل افزود: در جریان سفر اخیر رئیس سازمان جوانان به استان اردبیل و بازدید از امکانات برخی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای از جمله حیران نمین و نیر قول برگزاری دوره پیشرفته دادرس در نمین و برگزاری مسابقات سراسری دادرس برای سال آینده در استان اردبیل اخذ شد.

وی همچنین از رایزنی با قدرت حاج نوری خیر اردبیلی برای احداث ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر اردبیل - سرچم به متراژ ۲۱۰ متر مربع و افتتاح آن تا قبل از اجرای طرح زمستانی خبر داد.

او افزود: همچنین قرار است سه پایگاه امداد و نجات در این استان توسط قرارگاه امام حسن‌المجتبی (ع) سپاه بسیج سازندگی استان اردبیل ساخته و تحویل هلال احمر استان شود.

استان اردبیل ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha