حل مسایل نابهره‌وری کلیدی یزد از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کلید خورد

یزد- ایرنا- دبیر کارگروه ارتقای بهره‌وری استان یزد از ابلاغ برنامه ارتقای بهره‌وری و پروژه‌های پیشران برای حل مسایل نابهره‌وری کلیدی استان از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان مدییت و برنامه ریزی یزد، "مجید دهقانی‌زاده" در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری استان با اشاره به اینکه یزد به عنوان استان نمونه حوزه بهره‌وری در کشور انتخاب شده است افزود: قرار است استان در حوزه بهره‌وری، الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس این برنامه، استان در قالب کارگروه ارتقای بهره‌وری پیگیر پیشبرد این پروژه‌های پیشران است اظهار داشت: تعهد داریم تا بخشی از این پروژه‌ها را تا پایان سال جاری و تمامی آن را طی دو سال به سرانجام برسانیم و گزارش آن را به ریاست محترم جمهور ارایه کنیم.

دبیر کارگروه ارتقای بهره‌وری استان یزد در ادامه از نظام نامه چرخه مدیریت بهره‌وری و پیاده سازی آن در استان سخن گفت و افت آبهای زیرزمینی، شدت مصرف آب و انرژی و روند افزایشی آن، ناترازی گاز و برق، بهره وری پایین در استخراج و فرآوری و ناوگان فرسوده حمل و نقل کالا را از مسایل اولویت‌دار استان در این برنامه برشمرد.

دهقانی‌زاده، خط سبز آبرسان، طرح تابا (تحویل حجمی آب – بازار آب – اتاق شیشه ای منابع – مصارف)، بهسازی کولر های آبی با تمرکز بر استفاده از موتور های BLDC (برق منطقه ای) و کولر های سلولزی، جایگزینی بخاری های پر مصرف با بخاری های هرمتیک، جایگزینی ۲۰۰ﻻﻣﭗ ﻣﻌﺎﺑﺮ ﺑﺎ ﻻﻣﭗ ﻫﺎی LED و جایگزینی کوره های هافمن و دستی با کوره های تونلی در صنعت آجر را از جمله طرح های برنامه ارتقای بهره وری استان بیان کرد.

وی اضافه کرد: اصلاح خطوط تولید صنعت کاشی و سرامیک با تمرکز بر بازیافت انرژی و آب، بهسازی سازی گلخانه ها شامل هوشمند سازی ، تنظیم مشعل و اصلاح پوشش، جایگزینی ۸۰۰ پمپ شافت و غلافی با پمپ های شناور در چاه های آب کشاورزی، هوشمند سازی سامانه بارگیری و حمل معادن و تبدیل ۲ هزار دستگاه کامیون به کامیون های دوگانه سوز دیزل و گاز(DFD) از دیگر برنامه ارتقای بهره‌وری استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha