۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85245720
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به ۲۳۱ روستای خراسان شمالی در دست اجرا است 

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طرح آبرسانی به ۲۳۱ روستای استان با مشارکت ۲۱۰ میلیارد ریالی خیران در دست اجرا است.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۰۹ هزار و ۳۵۵ نفر از جمعیت روستایی استان با تکمیل این طرح های آبرسانی از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

وی افزود: حجم عملیات اجرایی در این روستاها شامل اجرای بیش از ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۲۶ باب مخزن ذخیره آب شرب پیش ساخته با ظرفیت هزار و ۳۷۰ متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: این مشارکت طی سه سال گذشته در قالب قرارداد ۱۸ روستای شهرستان رازو جرگلان و مانه و سملقان و قرارداد ۲۴روستای شهرستان اسفراین جهت تامین آب شرب ۴۴ هزار و ۱۶۵ نفر به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد ریال منعقد و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد ۵۷ روستای شهرستان شیروان و قرارداد ۵۰ روستای بجنورد نیز به مبلغ بیش از ۹۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

نعیمی گفت: در این قراردادها بنیاد خیریه "حاج اکبر ابراهیمی" نسبت به تهیه لوله و همچنین تهیه مخازن ذخیره آب شرب پیش ساخته اقدام نموده و آن را جهت اجرای عملیات پروژه های آبرسانی در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد داد.

تقریبا ۹۶درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha