۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85245738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۳ میلیارد ریال از محل موقوفات خراسان جنوبی هزینه شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال از محل نیات موقوفات استان در ۱۶ موضوع هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته وقف و با حضور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد گفت: به مناسبت هفته وقف، همایش بزرگ یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری چهار همایش شهرستانی یاوران وقف در بیرجند، قاین، نهبندان و فردوس و برپایی ۳۲ ایستگاه همه واقف باشیم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته وقف امسال ۲ پروژه عمرانی در بیرجند، یک پروژه در امامزاده سید ابراهیم حنبل، یک پروژه در نهبندان و زائرسراهای بی بی زینب خاتون (س) سربیشه افتتاح می‌شود.

وی فعالیت ۲۴ مبلغ بومی در مساجد و بقاع متبرکه و برگزاری جشن ولادت پیامبراسلام (ص) در ۳۶ بقعه متبرکه استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم از یک سال گذشته هزار و ۲۷۷ بسته معیشتی، ۵۰ کمک هزینه جهیزیه و کمک هزینه دارو و درمان به ۱۹۵ نفر از نیازمندان، توزیع لوازم گرمایشی و ۶۴۰ بسته تحصیلی تهیه و توزیع شده است.

بخشی‌پور بیان کرد: ۱۲ میلیارد ریال به هیات‌های مذهبی، ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی کمک شده است.

وی درباره وقف‌های جدید گفت: در یک سال گذشته ۴۰ وقف جدید به ارزش ۶ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که بیشترین وقف جدید مربوط به شهرستان زیرکوه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اعزام ۲۴۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان در یک سال گذشته افزود: کلاس‌های سبک زندگی در هشت بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شده است.

۱۳۳ میلیارد ریال از محل موقوفات خراسان جنوبی هزینه شد

وی با اشاره به فعالیت مواکب پذیرایی از زائران پاکستانی در استان عنوان کرد: با برپایی این مواکب در خراسان جنوبی از ۲۵ هزار زائر رضوی و ۵۹ هزار زائر پاکستانی پذیرایی شده است.

بخشی‌پور با بیان اینکه طی یک سال گذشته هزار و ۴۰۰ سند مالکیت موقوفات اخذ شده است افزود: در این مدت برای ۵۲۰ موقوفه سند تک برگ صادر شده است و برای ۱۴۵ موقوفه تنظیم سند قرارداد داشته‌ایم.

وی گفت: همچنین برای هشت هزار و ۱۳۱ موقوفه در استان سند اجاره تجدید شده و قراردادها به روز شده است که خراسان جنوبی در این زمینه در طیف B قرار دارد و تاکنون ۲۲ هزار رقبه در استان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۹۶ بقعه متبرکه در این استان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۴۵ متر مربع کار عمرانی در ۵۰ بقعه متبرکه استان با کمک خیرین و طرح مودت در یک سال گذشته اجرا شده است.

وی به وجود پنج میقات الرضا در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین، بیرجند و نهبندان اشاره کرد و گفت: تنها استانی هستیم که کار پذیرایی از زائران رضوی و پاکستانی را انجام می‌دهیم و میقات الرضا تثبیت خواهد شد.

بخشی‌پور افزود: از همین رو به دنبال تکمیل خدمات زیرساختی با همکاری دولت، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ستاد عتبات عالیات و بنیاد علوی هستیم که سهم هر نهاد ۱۰۰ میلیارد ریال است.

هفته وقف سال ۱۴۰۲ از دوشنبه دهم مهر مصادف با ۱۶ ربیع الاول آغاز شد و تا یکشنبه ۱۶ مهرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha