استاد دانشگاه آیین کانادا: هوش مصنوعی زمینه پیشرفت تمامی علوم را فراهم می‌کند

اصفهان - ایرنا - استاد دانشگاه آیین کانادا و برگزیده پنجمین دوره جایزه علمی مصطفی (ص)گفت: هوش مصنوعی نه تنها برای علوم رایانه بلکه برای تمام علوم پایه مناسب بوده و زمینه را برای پیشرفت آن‌ها فراهم می‌کند.

پروفسور احمد حسن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نخستین بار است که در برنامه جایزه علمی مصطفی (ص) شرکت می کنم و خیلی شگفت زده شدم.
وی در رابطه با مقاله ارائه شده خود گفت: بنده در رابطه با هوش مصنوعی کار می‌کنم و در حال حاضر هیات علمی دانشگاه هستم.
وی ضمن ابراز خوشحالی از دریافت جایزه مصطفی(ص) در رابطه با چگونگی اطلاع از این برنامه، گفت: من از اروپا آمدم و با تماسی که با من داشتند از جایزه مصطفی(ص) با خبر شدم و بسیار شگفت زده شدم و از بابت دریافت جایزه بسیار خوشحالم.
این استاد دانشگاه و برگزیده پنجمین جایزه مصطفی با اشاره به برگزاری این برنامه و دعوت از دانشمندان مسلمان، گفت: من فکر می‌کنم چنین برنامه‌هایی موجب همکاری بیشتر و بهتر دانشمندان مسلمان شود. این جایزه پل ارتباطی خوبی بین آنان است تا بر روی کارهای علمی خود متمرکز شوند و این خیلی ارزشمند است که در این برنامه بر روی جمع دانشمندان مسلمان تمرکز شده است.
وی در رابطه با احساس خود از کسب جایزه مصطفی(ص)، گفت: افتخار می‌کنم از دریافت این جایزه و خیلی خوشحالم که این جایزه توانست دانشمندان و دانشجویان مسلمان بسیاری را از کشورهای مسلمان سراسر دنیا گردهم آورد.
احمد حسن با اشاره به پیشرفت های علمی ایران، بیان داشت: لازم نیست تا به ایران سفر کنید تا شاهد پیشرفت‌های آن باشید، اینجا دانشجویان قوی دارد و پیشرفت‌های خوبی در زمینه تجاری سازی داشتند. ضمن اینکه امیدوارم این کارها بیشتر از قبل به سمت صنعتی سازی برود.

پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم این ماه ادامه دارد.

این رویداد با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از ۱۰۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha