۱۱.۴۵ درصد افراد ثبت شده در سامانه "سیب" لرستان سالمند هستند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۲۱۵ هزار و ۸۵۸ نفر معادل ۱۱.۴۵ درصد افراد ثبت و شناسایی شده از طریق سامانه سلامت"سیب" در این استان سالمند هستند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر" مریم کوشکی " روز دوشنبه با اشاره هفته ملی سلامت و تکریم سالمندان اظهار داشت: این افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارند و خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته تکریم سالمندان مبنی بر «تحقق وعده‌های اعلان جهانی سالمندان» تصریح کرد: خدمات ارزیابی فشارخون، دیابت، تغذیه، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، خطرسنجی سقوط و عدم تعادل در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌ها به سالمندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سالمندی سالم یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است اظهار داشت: تحرک و فعالیت فیزیکی متناسب با شرایط بدنی سالمندان، دوری از دخانیات و تغذیه سالم و کافی از جمله موار مهم در دوران سالمندی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین خواب کافی در طول شبانه‌روز، یادگیری مهارت‌ها و بهبود ارتباطات اجتماعی در زمینه حفظ سلامت روان سالمندان تاثیرگذار خواهد بود که در این راستا برنامه‌ریزی هفته ملی سالمند، فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع‌رسانی‌های مربوطه انجام شده و امید است، این اقدامات در راستای افزایش آگاهی این قشر و حفظ سلامتی آنها موثر باشد.

سامانه یکپارچه بهداشت ( سیب )یکی از سامانه‌های برخط برای ارائه خدمات غیرحضوری بین سازمانی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha