تلاش برای مدیریت منابع آبی شیراز/اجرای یک مخزن با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب در صدرا

شیراز-ایرنا- تامین مخزن آب می‌تواند از هدررفتن این مایه حیات جلوگیری کرده و آب را برای روزهای مورد نیاز ذخیره کند، اجرای پروژه‌های ایجاد مخازن در استان فارس در حال پیگیری است و اخیراً هم شرکت آب و فاضل شیراز از اجرای یک باب مخزن ذخیره آب شرب در غرب شهر صدرا با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب خبر داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ در حال حاضر وضعیت منابع آب زیرزمینی در شیراز بسیار شکننده و در مرحله خطرناک قرار دارد؛ این در حالیست که همزمان با گرم شدن هوا در فصول گرم، مصرف آب بیشتر شده و امکان قطع شدن آن نیز وجود دارد.

تلاش برای مدیریت منابع آبی شیراز/اجرای یک مخزن با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب در صدرا

مخازن با هدف جلوگیری از هدررفتن آب

از این رو برخی از کارشناسان معتقدند کلانشهر شیراز برای تأمین آب، نیازمند به منابع آبی جدید است.

مخزن آب می‌تواند از هدررفتن آب جلوگیری کرده و آب را برای روزهای مورد نیاز ذخیره کند، لذا به منظور تأمین آب شُرب شیراز پروژه‌هایی در نظر گرفته‌شده که با اجرای آن وضعیت تأمین آب در آینده نزدیک متحول خواهد شد.

این پروژه‌ها در روستاها نیز با توجه به اهمیت آبرسانی به این مناطق به منظور دستیابی به اهداف دولت در دستورکار متولیان امر قرار گرفته است.

اجرای مخازن در روستاهای پیرامون شیراز

۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ بود که شرکت آب و فاضلاب شیراز از بهره‌برداری مخزن ده شیخ با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب خبر داد و اعلام کرد برای آبرسانی به روستای سیاخ‌دارنگون و توابع نیز مخزن ۵۰۰ متر مکعبی وارد مدار بهره‌برداری شده است.

این شرکت همچنین از پیشرفت فیزیکی هفت درصدی مخزن بتنی بیدزرد و بهره‌برداری از این مخزن ۲هزارمترمکعبی در پاییز امسال خبر داد.

این اقدامات با گذر از تابستان گرم و آغاز فصل پاییز نیز همچنان ادامه دارد.

اجرای یک باب مخزن با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب در غرب صدرا

مدیرعامل آبفا شیراز اخیراً از اجرای یک باب مخزن ذخیره آب شرب در غرب شهر صدرا خبر داده و اعلام کرده که یک باب مخزن ذخیره آب شرب در غرب شهر صدرا با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب در حال احداث است.

بهمن بهروزی در این باره افزود: با توجه به کمبود مخازن ذخیره آب شهر شیراز و صدرا نسبت به میانگین کشوری، آبفا شیراز از ظرفیت سایر ارگان ها نیز جهت جبران کمبود مخازن استفاده می‌نماید.

وی اضافه کرد: احداث این مخزن ذخیره آب شرب جهت تأمین آب ۲۵هزار خانوار توسط شرکت عمران صدرا در حال ساخت می‌باشد.

پیشرفت فیزیکی ۱۰درصدی این مخزن

بهروزی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰درصدی این مخزن گفت: هزینه ساخت مخزن مذکور بالغ‌ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

تلاش برای مدیریت منابع آبی شیراز/اجرای یک مخزن با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب در صدرا

این اقدام در حالی در دست اجراست که بطور همزمان بیش از ۳۲ هزار متر مکعب مخزن در شهر شیراز و روستای بیدزرد نیز در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha