۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85245797
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴۳ بقعه متبرکه گیلان میزبان جشن‌ میلاد پیامبر رحمت است

رشت - ایرنا - جشن‌های ویژه سالروز ولادت پیامبر رحمت و محبت حضرت محمد مصطفی (ص) و رییس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) امروز "سه‌شنبه" با حضور پرشور مردم در امام‌زادگان، بقاع متبرکه و مساجد استان گیلان برپاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) منشا اتفاقات و رویدادهای پر برکتی در دنیای اسلام و تاریخ بشریت است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده امام جعفر صادق (ع) را احیاگر اسلام ناب محمدی و از بین برنده شبهات توصیف کرد و افزود: اگر احیاگری و تلاش‌های این امام همام نبود، اختلافات در دنیای اسلام آن قدر زیاد بود که چیزی از محتوای دین باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه در امام‌زادگان گیلان به مناسبت هفته وحدت خاطر نشان کرد: ۱۴۳ بقعه متبرکه استان میزان برگزاری جشن ویژه ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ع) و امام جعفر صادق (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر برنامه‌های وحدت آفرین در هفته وحدت اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان کشوری و استانی در ۶۰ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در ۳۳ بقعه شاخص گیلان اظهار کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی کودک و نوجوان ویژه والدین، ایستگاه نقاشی همراه با جوایز ارزنده ویژه کودکان و مشاوره خانواده در کنار این ایستگاه‌ها در بقاع شاخص دایر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت تقارن هفته وحدت و وقف در ۴۰ بقعه متبرکه با همکاری مراکز افق، بخش مشاوره وقف در نظر گرفته شده‌است.

امروز "سه‌شنبه" ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha