۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85245801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم در حاشیه رودخانه‌های کردستان تردد نکنند

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85245801
مردم در حاشیه رودخانه‌های کردستان تردد نکنند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال رگبار و رعد و برق طی امروز تا پنجشنبه، از مردم خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، آرش آریانژاد روز دوشنبه با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی استان مبنی بر بارش‌های فرانرمال پائیزی، نسبت به سیلابی شدن رودخانه ها هشدار داد.

وی در اطلاعیه‌ای از مردم استان و گردشگران خواست به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از استقرار در کنار رودخانه‌ها و هر نوع منابع آبی جداً خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان، به دلیل احتمال بروز خطرات جانی و مالی، از شهروندان، گردشگران، کشاوران و هم استانی ها تقاضا می شود از تردد و استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

کردستان استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

از حوضه‌های آبریز اصلی این استان می‌توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه‌های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه‌های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه‌های زرینه و سیمینه رود اشاره کرد.

تعداد دشت‌های استان ۹ مورد است که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ مورد دیگر در جنوب استان واقع شده است، دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شود.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha