۵۷۰ خانوار واحد شرایط جوانی جمعیت در آذربایجان‌غربی زمین دریافت کردند

ارومیه - ایرنا - ۵۷۰ خانوار در آذربایجان‌غربی که واجد شرایط جوانی جمعیت هستند، اسناد زمین برای مسکن خود را دریافت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در آیین واگذاری این زمین ها گفت: این استان در طرح قانون جوانی جمعیت فعال بوده و تاکنون برای ۵۷۰ متقاضی تخصیص زمین انجام داده است که بخشی از آن به صورت نمادین در آیین امروز به این خانواده‌ها اهدا شد.

وی افزود: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای این تعداد متقاضی ۳۰۰ قطعه زمین مسکونی تخصیص یافته است.

وی با تشریح تخصیص این زمین‌ها در استان اضافه کرد: اراضی تخصیص یافته شامل ۲۵۰ قطعه در ارومیه، ۲۰ قطعه در مهاباد، ۲۰ قطعه در خوی و ۱۰ قطعه در چالدران است.

وی با اشاره به خانوارهای واجد شرایط در استان گفت: از متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در آذربایجان‌غربی که زمین برای آنها تخصصی یافته؛ ۵۰۰ خانوار در ارومیه، ۴۰ خانوار در مهاباد، ۲۰ خانوار در خوی و ۱۰ خانوار در چالدران هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه به سبب موقعیت جغرافیایی مشکلات بسیاری در اعطای زمین است، افزود: این استان به سبب موقعیت جغرافیایی مشکلات خاصی در مسکن به سبب کوهستانی بودن و کمبود اراضی ملی دارد اما با این حال جزو استان‌های برتر در اعطای این زمین‌ها به خانوارهای واجد شرایط است.

وی با اشاره به جاماندگان این طرح اضافه کرد: متقاضیان دارای چهار فرزند، برای نام نویسی برای دریافت زمین رایگان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنند تا مراحل اعطا زمین به آنها صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha