نشست بنیاد ملی نُخبگان در حاشیه رویداد جایزه مصطفی(ص) در اصفهان برگزار شد

اصفهان-ایرنا- معاون توسعه بنیاد ملی نُخبگان گفت: امسال به فراخور برگزاری رویداد جایزه مصطفی در اصفهان تصمیم گرفتیم نشست بنیاد نُخبگان را در نیز حاشیه این برنامه برپا کنیم تا در باره مسائل نُخبگان و سیاستگذاری‌های این حوزه، بحث و تبادل نظر صورت بگیرد. 

فرشاد سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در باره اهمیت برگزاری همزمان جایزه مصطفی(ص) و نشست سالانه بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ما، مسوولان استانی بنیاد ملی نخبگان را هر سال دو بار کنار هم جمع می‌کنیم، اما امسال این نشست در حاشیه جایزه مصطفی در اصفهان برگزار شد.

وی گفت: جایزه مصطفی به نخبگان جهان اسلام تعلق می‌گیرد و یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان نیز شناسایی نخبگان و سرامدان دنیاست.

سلیمانی اضافه کرد: جایزه مصطفی(ص) به افراد سرامدی تعلق می‌گیرد که الگویی برا نخبگان دیگر بخش‌ها هستند؛ بنابراین بدنبال این بودیم تا از این ظرفیت استفاده و در حاشیه برگزاری این رویداد، مسائل نخبگان، نحوه شناسایی آنها و الگوگیری از سرامدان جهان اسلام را نیز بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جایزه در اصفهان که یکی از قطب‌های فرهنگی کشور است، یک فرصت خوب محسوب می شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا اینگونه برنامه‌ها را از تهران خارج کنیم بخصوص اینکه از مزیت‌های تمرکززدایی این است که ظرفیت‌های متفاوت استان‌ها به مسوولان معرفی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا دوازدهم این ماه ادامه دارد.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور جهان در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha