سخنگوی فدراسیون: سمنان پایگاه پرورش استعداد رشته دارت در کشور است

سمنان- ایرنا- سخنگوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به استعدادهای سمنان در رشته دارت، گفت: دارترهای این استان از سرآمدان و بازوان توانمند دارت کشور هستند.

مهدی میرزاییان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: استان سمنان در رشته ورزشی دارت دارای زیرساخت‌های قابل قبول و استعدادهای قهرمانی است و باید این رشته ورزشی به عنوان ظرفیتی برای قهرمان‌پروری بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

وی بیان کرد: مهشاد عوض‌زاده قهرمان دارت دوبل جهان در سال ۲۰۱۷ از جمله استعدادها برای قهرمانی اهل گرمسار در استان سمنان است.

میرزاییان تصریح کرد: عوض‌زاده قهرمان گرمساری استان سمنان در تیم ملی جوانان دارت ایران موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ شد.

وی یادآور شد: عوض‌زاده در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی دارت و اردوی انتخابی تیم ملی در بخش بانوان در دهم و یازدهم مهرماه حضور دارد که یکی از امیدهای کشور در مسابقات بین‌المللی برای مقام‌آوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی دارت و اردوی انتخابی تیم ملی در بخش بانوان در روزهای دهم و یازدهم و در بخش آقایان روزهای سیزدهم و چهاردهم مهر سالجاری با حضور سخنگوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ۴۰۰ ورزشکار در قالب ۳۵ تیم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان با هشت شهرستان و بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha