مجتمع فرهنگی آموزشی ثامن الحجج(ع) در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- مجتمع فرهنگی آموزشی ثامن الحجج(ع) امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و با حضور ۳۰۰ نفر از طلاب در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تولیت آستان قدس رضوی روز دوشنبه در آیین افتتاح رسمی مجتمع فرهنگی آموزشی ثامن الحجج(ع) و آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه حضرت مهدی‌(عج) با بیان این که بزرگان دین همواره نسبت به مطالعه اهتمام ویژه داشته‌اند، طلاب جوان را به انس با کتاب توصیه کرد و گفت: کتاب خوب علاوه بر علم و دانش به انسان بصیرت می‌دهد تا شعاع دید خود را گسترش دهد و مطالعه فراوان یکی از اسباب‌های مهم موفقیت طلاب است.

حجت الاسلام احمد مروی با بیان این که مطالعه از الزامات یک خطیب برای منبر است ابراز کرد: مطالعه از ضروریات یک خطیب است، یک منبری برای موفقیت باید به مطالعه منظم روزانه عادت کند و همواره در حال افزایش اطلاعات و دانش خود باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر مغتنم شمردن فرصت‌ها برای تبلیغ و ترویج دین به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) همه جا را مسجد و منبر می‌دانست و از هر فرصتی برای تبلیغ و ترویج دین و بیان معارف الهی و هدایت مردم بهره می‌جست و به زمان و مکان خاصی برای فعالیت در این زمینه محدود نبود.

مروی خطاب به طلاب حاضر در مراسم گفت: ما سربازان امام زمان (عج) هستیم و برازنده این سربازان نیست که به دنبال به دست آوردن مقام و منصب اجتماعی برای ساخت آینده خود باشند بلکه باید همانند رهبران انقلاب بدون توجه به مادیات و با توکل خدا به دنبال انجام وظیفه و ادای تکلیف باشند.

مجتمع فرهنگی آموزشی ثامن الحجج(ع) در مشهد افتتاح شد

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در این آیین با بیان این که در این مراسم حدود ۳۰۰ نفر از طلاب مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) حضور دارند گفت: رویکرد ما تربیت جامعه طلاب است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمّد جواد نظافت یزدی افزود: در تلاشیم تا طلابی با خلق و خوی محمدی و انقلابی، عاقل، عالم، اهل مدارا، اهل جذب حداکثری، مهربان، متدین و متعادل تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا، حوزه علمیه خراسان بیش از ۳۹ هزار طلبه و روحانی دارد که امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها مشغول به تحصیل و سایر افراد نیز در حال انجام رسالت طلبگی خود هستند.

برنامه مدارس علمیه حضرت مهدی‌(عج) در مشهد افزون بر اصول کلی نظام جامع آموزشی حوزه، مبتنی بر مجموعه‌ای از مبانی نظری برگرفته از منویات و فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره بایسته‌های حوزه‌ها و طلاب است.

از جمله این موارد می توان به ضرورت تحول در برنامه‌ریزی برای طلاب، لزوم توجه به نیازهای جامعه در برنامه‌ریزی کمّی و کیفی دروس، ضرورت کاهش سنوات تحصیلی، کاهش طول دوره مقدمات، بهینه‌سازی کلاس ها و متون درسی، اهمیت انس با قرآن و دستیابی به اندیشه قرآنی، اساس بودن فقه و فقاهت، اهمیت علم کلام و مباحث اعتقادی، درس فلسفه و علوم عقلی، علوم و معارف حدیثی، تعلیم اخلاق و سلوک معنوی، لزوم توجه به همه ابعاد اسلام در برنامه‌ریزی آموزشی، ضرورت آشنایی با تحولات و جریانات فکری، اهمیت تفکر انقلابی و احساس مسؤولیت نسبت به نظام، ضرورت برخورداری طلاب از بصیرت سیاسی و لزوم توجه به مهارت‌های مورد نیاز طلاب اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha