شهرداران در صورت تهدید نیز نباید کار خلاف قانون انجام دهند

کرمانشاه - ایرنا - رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: هیچ شخصی در هیچ ارگانی نباید خلاف قانون عمل کند حتی اگر او را تهدید کردند؛ هیچ شهرداری حق ندارد با دستور یا تهدید افراد دیگر کاری خلاف قانون انجام دهد.

به گزارش ایرنا، خسرو زرافشانی عصر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدید شهرداران مناطق مختلف کرمانشاه برای انجام کارهای خلاف قانون آن هم با اجبار، افزود: شنیده هایی به گوش می‌رسد مبنی بر تهدید شدن شهرداران مناطق در شهر برای انجام کارهای خلاف قانون؛ این مورد اگر واقعیت هم داشته باشد هیچ شهرداری نباید به کارهای خلاف تن دهد.

وی ادامه داد: در مورد طرح شکایت شهردار کرمانشاه و شهردار منطقه یک تا به این لحظه ابلاغی برای من ارسال نشده است و در صورت دریافت ابلاغیه برای پاسخگویی حاضر خواهم بود.

زرافشانی با بیان اینکه در امور شهرداری تا به امروز دخالتی نداشته ام و در انتصابات شهرداری هیچ دخالتی نکرده ام، بیان کرد: شورای شهر به عنوان یک نهاد سیاست‌گذار و نظاره‌گر در مواقعی که لازم باشد وارد عمل می شود و به شهرداران تذکرات لازم در چارچوب قانون می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵۱ نفر در شهرداری با عنوان کارمند خدمات شهری استخدام شده اند و اکنون در قسمت های دیگر مشغول به کار هستند، بیان کرد: در این مورد با شهرداری مکاتباتی انجام داده ایم که این افراد به قسمت اصلی که استخدام شده اند باز گردند اما تا به امروز هیچ حرکت مثبتی دریافت نکرده ایم.

رییس شورای شهر کرمانشاه افزود: در شهر کرمانشاه کمبود نیروی متخصص برای اداره شهرداری وجود ندارد اتفاقا برعکس، با تمام وجود اعلام می کنم که در این خطه جوانان لایق زیادی وجود دارند که می توانند در هر پست و مقامی کار خود را به خوبی انجام دهند؛ هیچ شخصی نمی‌تواند شهر را از راه دور اداره کند.

زرافشانی گفت: شهردار باید برای رسیدگی به امور مربوط به شهرداری در شهر حضور مستمر داشته باشد؛ اینکه شهردار چند روز در هفته کرمانشاه باشد و چند روز دیگر را برای دیدار با خانواده به شهر دیگر برود روند اداره شهر را با اخلال رو به رو می کند.

افراد متخصص در شهرداری به کار گرفته نشده اند

وی ادامه داد: در شهرداری کرمانشاه برای به کارگیری نیروها، به کاربرد و تخصص کسانی که به کار گرفته شده اند هیچ توجهی نشده است؛ در بسیاری از قسمت های شهرداری برای خدمت رسانی به مردم با خلا مواجه هستیم اما بررسی آمارها نشان می دهد نیاز به افراد از تعداد نیروهایی که مشغول به کار هستند بسیار بیشتر است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: اگر به مناطق مختلف شهرداری مراجعه کنید می بینید که جا برای نشستن وجود ندارد؛ هرکسی در شهر کرمانشاه جوانی را به کاری مشغول کند که برای آن اداره و مردم منفعت داشته باشد بنده دست او را می بوسم اما باید آن جوان برای شهر کاربرد داشته باشد.

زرافشانی افزود: در بسیاری از قسمت های شهرداری که نیاز به حضور کارمندان زیادی نیست کثرت نیرو وجود دارد و در بخش هایی که اتفاقا بسیار با اهمیت و تخصصی هستند با کمبود نیرو مواجهیم.

وی گفت: از شهردار در مورد این موضوع سوال می کنیم ایشان می فرماید این موضوع مربوط به الان نیست و طبق روال طبق سنوات گذشته است، ما می گوییم همین مدلی بوده است اما شما الان باید به این وضعیت سامان دهید و آن را اصلاح کنید.

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: در مجموعه شورای شهر برای احقاق حق مردم با هیچ احدی تعارف نداریم و هر شخصی بخواهد خلاف قانون عمل کند از مجرای قانونی با وی برخورد خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha