۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85246207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیار فرهنگ‌ها در جشن میلاد رسول اکرم(ص) غرق در شادی

بجنورد- ایرنا- همزمان با شب ولادت پیامبر مهر و رحمت، حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، آیین جشن و شادمانی در جای‌جای خراسان‌شمالی با حضور خرده فرهنگ های گوناگون در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، برنامه های شادی گوناگونی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر مهر و محبت در خراسان شمالی در حال برگزاری است و مردم این دیار از خرده های فرهنگ های تات، ترک، کرمانج و ترکمن برادرانه در کنار هم، برنامه های مختلفی را به مناسبت هفته وحدت تدارک دیده اند و با توزیع شیرینی و شربت در کوچه و خیابان ها شادمانی می کنند.

همه معابر، منازل و محلات نواحی شهری و روستایی خراسان شمالی آذین بندی شده و پرچم های رنگین مزین به نام پیامبر اعظم (ص) و امامان اطهار (ع) در همه جا به اهتزاز درآمده است. کافی است سری به میادین اصلی شهرهای خراسان شمالی بزنید تا ببینید مردم چگونه با ذوق و شوق در این آیین شرکت و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان می دهند.

به همین مناسبت در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برنامه محوری سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص)، در میدان شهید با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است. همه آمده اند به عشق رسول الله(ص) تا جلوه ای زیبا از وحدت به نمایش بگذارند و ارادت خود به پیامبر مهربانی ها نشان دهند.

برادران اهل سنت استان نیز در کنار سایر شهروندان در صفوف مقدم جشن حضور دارند تا اتحاد و همگرایی را بار دیگر به نمایش بگذارند.

برپایی ایستگاههای صلواتی پخش شربت و شیرینی و نثار گل از برنامه هایی است که به این مناسبت تدارک یافته و سخنرانان با حضور در آیین یاد شده مردم را با فلسفه بعثت پیامبر(ص) و کرامات شخصیتی نبی مکرم اسلام (ص) آشنا می کنند.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است و اهل تشیع معتقدند که آن حضرت در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است.

با ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha