تولید بیش از ۲۲ هزار تن برنج محلی در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان رتبه هفتم سطح زیر کشت برنج محلی و رتبه ششم تولید این محصول با بیش از ۲۲ هزار تن برنج سفید را در کشور در اختیار دارد.

جلال رحیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کل سطح زیر کشت برنج استان آذربایجان شرقی هشت هزار و ۳۳۰ هکتار بوده که بیشتر در شهرستان های میانه با ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار، خداآفرین با یک هزار و ۷۵۰ هکتار، هوراند با ۲۰۰ هکتار و کلیبر با سطح زیر کشت ۱۸۰ هکتار کاشت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ کارخانه برنج کوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، ادامه داد: ۱۰۱ دستگاه نشاءکار و ۹۰ دستگاه خرمنکوب برنج در استان موجود بوده و ۵۸۳ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی از جمله علی کاظمی، هاشمی و صدری به صورت نشاءکاری در سطح هفت هزار و ۲۰۵ هکتار کشت می شود.

تولید بیش از ۲۲هزار تن برنج محلی در آذربایجان شرقی
برنج سفید محلی «مامان» میانه از مشهورترین و مرغوب ترین انواع برنج آذربایجان شرقی و کشور

وی افزود: از هشت هزار و ۳۳۰ هکتار زمین زیرکشت برنج در آذربایجان شرقی سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه و سه هزار و ۷۰۵ هکتار نیز سنتی کشت است البته یک هزار و ۱۲۵ هکتار باقی مانده نیز به طور مستقیم یا خشکه کاری کشت می شود.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت بیش از ۵۵ درصد محصول برنج در آذربایجان شرقی به صورت مکانیزه کشت می شود.

رحیم زاده با بیان اینکه تاکنون در حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برنج استان با تولید ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن محصول شلتوک برنج برداشت شده است، افزود: پیش بینی می شود از کل سطح زیر کشت هشت هزار و ۳۳۰ هکتار مقدار ۳۷ هزار و ۴۸۵ تن محصول شلتوک برنج و بعد از برنجکوبی مقدار ۲۲ هزار و ۴۹۱ تن برنج سفید تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: ۱۰۰ درصد برداشت برنج در آذربایجان شرقی مکانیزه است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha