گره خوردن نام هنرستان «علینقی کنی» قائمشهر با وقف؛ ظهور واقفان نواندیش در مازندران
عکس آرشیوی است

ساری -ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر و سیمرغ گفت: کارگاه آموزشی هنرستان دکتر «علینقی کنی» از واقفان شهرستان قائمشهر با صرف ۱۰۵ میلیارد ریال درآمد این موقوفه در چارچوب شرع و قانون ساخته و تجهیز شد.  

علی فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این واحد آموزشی یکی از بزرگترین طرح های موقوفی مازندران به شمار می رود و در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با هفت کلاس درس احداث شد.
وی، میزان هزینه صرف شده برای خرید تجهیزاتی از قبیل ۱۵ عدد چرخ خیاطی، کامپیوتر و غیره را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمام هزینه های صرف شده برای ساختمان، تجهیزات از محل درآمد موقوفه دکتر علینقی کنی بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائمشهر و سیمرغ گفت: این طرح آموزشی سیزدهم مهرماه همزمان با هفته وقف افتتاح می شود و همچنین در این روز همایش یاوران وقف را خواهیم داشت.
وی دیگر برنامه این هفته را ترخیص بیماران نیازمند از محل عوائد موقوفات در بیمارستان های این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این هفته زائرسرا بقعه امام زاده محمد (ص) افتتاح می شود که چهار سوئیت بعد از ۲۰ سال بازسازی شد.

گره خوردن نام هنرستان «علینقی کنی» قائمشهر با وقف؛ ظهور واقفان نواندیش در مازندران

فتحی با اشاره به اجرای امینانه نیات واقفین گفت: در ماههای محرم و صفر امسال ۱۲ میلیارد ریال بابت عزاداری سالار و سرور شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) و اطعام دهی هزینه شد.
رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر به توزیع ۴۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان آبرومند این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای تهیه این بسته ها ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شد که از محل اجرای درآمد موقوفات بوده است.
فتحی با اشاره به اینکه از پارسال تاکنون ۱۱ وقف جدید ثبت شد گفت که تعداد موقوفات منفعتی ۲۲۰ مورد و انتفاعی ۶۸۰ موقوفه است.
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال گذشته نسبت به تنظیم قرارداد اجاره موقوفه ۶۰۲ سند اقدام کرده ایم، گفت: امسال در این مدت با همکاری دهیاران به ۶۷۲ مورد رسیده است که نسبت به تنظیم قرارداد اجاره موقوفه اقدام کرده ایم.

فتحی با تاکید براینکه درآمد موقوفات به حساب دولت واریز نمی شود، گفت بلکه تمام این درآمدها در این شهرستان هزینه می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر در ۶ ماه نخست پارسال درآمد موقوفات بیش از ۳۸ میلیارد ریال بود، گفت : در ۶ ماه نخست امسال این درامد به ۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha