۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85246429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در روستای اندرمان شهرستان ری به بهره‌برداری رسید

شهرری - ایرنا - آیین بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیرساز «محمد گیاهی» در روستای اندرمان بخش مرکزی شهرستان ری با حضور سرپرست فرمانداری ویژه ری، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، رئیس و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران و خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم مرتضی محمدگیاهی عصر روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدرسه خیرساز مرحوم مرتضی محمدگیاهی با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران در زمینی به مساحت ۹۸۰ مترمربع و زیربنایی به مساحت ۴۹۰ مترمربع دارای ۶ کلاس درس در محدوده روستای اندرمان بخش مرکزی شهرستان ری ساخته شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در آین آیین با اشاره به وضعیت سرانه های آموزشی ری گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که پس از ۲ سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به شهرستان ری اعتبارات بسیار خوبی در حوزه افزایش سرانه های آموزشی و ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص داده شد که ماحصل آن در ۲ سال گذشته و با مشارکت خیرین ساخت و بهره برداری از ۶ مدرسه می باشد که سهم بسزایی در افزایش سرانه های آموزشی در سطح شهرها و روستاهای ری داشته است.

محمد بشارت ادامه داد: متاسفانه در یکی ۲ سال گذشته مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری بدلیل مشکلات مختلف و برخی مباحث تاحدود زیادی درحاشیه قرار گرفته و به صورت نیمه فعال درآمده بود. اما خوشحالیم که امروز با کمک خداوند و به لطف همدلی و هماهنگی بسیار خوبی که در سطح شهرستان و میان مدیران و مسئولین و مردم شریف ری شکل گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مجموعه نیز مجدداً احیا و خیران گرامی با تمام توان در حوزه ساخت و تجهیز مدارس به کمک دولت آمده و اقدامات بسیار ارزشمندی را رقم زده اند.

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در روستای اندرمان شهرستان ری به بهره‌برداری رسید

وی افزود: با تخصیص اعتباراتی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه آموزش و پرورش و پای کار آمدن و حضور بیش از پیش خیران علاوه بر ۶ مدرسه ای که در ۲ سال گذشته به بهره برداری رسیده است، مراحل ساخت و تجهیز پنج مدرسه دیگر نیز درحال انجام است و انشاالله طی چندماه آینده این مدارس نیز افتتاح و علاوه بر افزایش عدد سرانه آموزشی شهرستان، موجب بالارفتن کیفیت آموزشی و رفاه دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار شهرستان می شود.

بشارت یادآور شد: امروز اهتمام دولت سیزدهم در رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت، گسترش عدالت آموزشی و ایجاد امکان تحصیل برای تمام دانش آموزان بر همگان روشن شده است، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای نظام رتبه بندی معلمین، توجه ویژه به معیشت و رفاه فرهنگیان، حل مشکلات استخدامی و جذب معلمین، ساخت و تجهیز مدارس و رفع محرومیت آموزشی از جمله اقدامات ارزشمند و ماندگاری است که در ۲ سال گذشته توسط دولت آیت الله رییسی انجام شده است که امیدواریم با امتداد این اقدامات و همراهی و همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای متولی امر در آینده نیز شاهد رشد و پیشرفت در این حوزه باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha