۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85246463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار ملایر: مجموعه گردشگری مینی‌وُرلد تا پایان سال تکمیل می‌شود

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" (جهان کوچک) یک اَبَرپروژه گردشگری است که در تلاش هستیم بخش عظیمی از این مجموعه تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

"مجید فرجی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۳۵ پیمانکار برای سرعت بخشیدن به روند اجرایی، در حال کار در مجموعه توریستی مینی‌وُرلد هستند.

وی مجموعه تفریحی مینی‌وُرلد را یک جاذبه مهم گردشگری استان و غرب کشور دانست و بیان کرد: در مجموع این اَبَرپروژه گردشگری حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح بخش عظیمی از این مجموعه، فصل جدیدی در حوزه گردشگری این شهرستان رقم خواهد خورد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی در بودجه امسال برای این پروژه مصوب شد، ادامه داد: تاکنون بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه گردشگری هزینه شده و برای تکمیل به این میزان اعتبار نیاز دارد.

فرجی تکمیل بخش عظیمی از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد را یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: نصب ۱۳۸ اثر از آثار شاخص تاریخی، مذهبی و گردشگری ایران و کشورهای جهان در این مجموعه هدفگذاری شده که تاکنون ۹۰ اثر شاخص ایران و جهان در مینی‌وُرلد ساخته و نصب شده است.

شهردار ملایر: بخشی از مجموعه گردشگری مینی‌وُرلد تا پایان سال تکمیل می‌شود

وی با بیان اینکه مینی‌وُرلد یک پروژه برتر گردشگری در کشور شناخته شده و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد، گفت: این مجموعه تفریحی و توریستی به گونه‌ای طراحی شده که سال‌های آینده نیز امکانات و فضای بیشتری به این مجموعه اضافه شود.

شهردار ملایر با اشاره به جایگاه ویژه این شهر در گردشگری استان و غرب کشور، خاطرنشان کرد: ملایر با برگزاری جشنواره‌های متعدد در فصل‌های مختلف سال، به عنوان "شهر جشنواره‌ها" شناخته شده و یک نگین مهم گردشگری در غرب کشور است.

فرجی برگزاری جشنواره‌های متعدد مبلمان منبت در سطح شهرستان، جشنواره آلبالو، ترشیجات و شوریجات سامن، بادام و گردو علی‌آباد دمق، شیره‌پزی سنتی و خوشه برتر را از جمله این جشنواره‌ها برشمرد و یادآور شد: با برگزاری این جشنواره‌ها و حضور گردشگران بسیاری در این شهرستان، رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را به همراه داشته است.

ملایر؛ میزبان شهردار کوکند ازبکستان

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ عمرانی و گردشگری همچون مجتمع تجاری راستان و بازار بین‌المللی مبل و منبت ملایر توسط شهرداری در دست اجرا است، بیان کرد: علاوه بر این پروژه‌های رستوران غار آکواریوم و متل‌های مجموعه بام ملایر در حال تکمیل است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ملایر ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار ویژه ملایر و همراهی اداره میراث فرهنگی شهرستان با شهرداری در اجرا و توسعه پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و گردشگری، گفت: جهان شهر ملایر به واسطه ظرفیت‌های بالایی که در حوزه گردشگری دارد، باید با برگزاری جشنواره‌های متعدد به هر چه بیشتر به جهان معرفی شود.

فرجی یادآور شد: به‌تازگی خواهرخواندگی ملایر با کوکند ازبکستان به عنوان یکی از اتفاقات خوب در حوزه گردشگری و رونق اقتصادی این شهر انجام شد که یک موضوع جدی است تا بتوانیم به واسطه آن گردشگران را از خارج از کشور وارد این شهرستان کنیم.

شهردار ملایر: بخشی از مجموعه گردشگری مینی‌وُرلد تا پایان سال تکمیل می‌شود

به گفته وی؛ مذاکرات متعددی داشتیم تا بتوانیم طی ماه‌های آینده میزبان شهردار کوکند باشیم که اتفاقات بزرگی را برای حوزه گردشگری و رونق اقتصادی شهر ملایر رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا؛ در ویژه برنامه پاسداشت روز جهانگردی و هفته گردشگری که با حضور استاندار همدان روز یکشنبه برگزار شد، "مجید فرجی" شهردار ملایر به عنوان شهردار نمونه در حوزه گردشگری معرفی شد.

مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد یا جهان کوچک به وسعت ۴۸ هکتار از سال ۱۳۸۷ با هدف خلق ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان، به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر ایجاد شد.

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha