فیلم | آغاز کاشت سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت در ساوه

ساوه - ایرنا - ساوه از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله سهم دارد که غرس آنها همزمان با سالروز میلاد نبی اکرم (ص) آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ساوه روز سه شنبه در آیین آغاز کاشت این نهال ها در بوستان فدک ساوه اظهار کرد: برای سهمیه سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله در این شهرستان ۷۵۶ هکتار زمین پیش بینی شده است.

«صالح کربلایی حسنی» اظهار کرد: ۲ قطعه زمین به وسعت ۲۰۰ هکتاری در سد الغدیر و ۵۰۰ هکتاری در مسیر روستای طرازناهید از سوی منابع طبیعی در خارج از شهر و ۲ قطعه زمین ۵۰ هکتاری کمربندی شرقی و ۶ هکتاری در بوستان فدک داخل شهر از سوی راه و شهرسازی و شهرداری تامین شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه هم در این آیین گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله سهمیه این شهرستان طی چهار سال در اراضی تعیین شده در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رییس جمهور غرس می شود.

«کامیار گراوند» کاشت درختان در این طرح در مناطق با امکان آبیاری به صورت نهال و در مناطق دیم به صورت بذر انجام می شود و منابع طبیعی، با کمک شهرداری، سازمان های مردم نهاد، سپاه و بسیج سازندگی حامی اجرای طرح است.

وی یادآور شد: پویش مردمی کاشت یک میلیارد نهال امروز با همکاری شهرداری، فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج در محدوده ۶ هکتاری در بوستان فدک شهرستان ساوه آغاز که در این محل ۲ هزار اصله نهال از نوع گونه های سرو خمره ای، اقاقیا، زبان گنجشک و زیتون تلخ غرس شده است.

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha