جایگاه تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور در رتبه‌بندی «تایمز»

ساری- ایرنا - دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در جدیدترین رتبه بندی تایمز در بین دانشگاههای کشور رتبه اول کیفیت پژوهش را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رُتبه‌بندی بین‌المللی است که هر سال دانشگاه‌های برتر دنیا را بمنظور انجام مقایسه‌های جامع و مُتوازن مورد ارزیابی و رُتبه‌بندی قرار می‌دهد. ارزیابی دانشگاه‌ها در این نظام رُتبه‌بندی در زمینه‌های آموزش، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، صنعت و چشم‌انداز بین‌المللی صورت می گیرد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که با نگاه خیرخواهانه خیر شهیر ایران زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی با اهدا ۱۷ هکتار زمین با ۱۱ هزار متر مربع فضای آموزشی در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد که این مجموعه تحت نام مدرسه عالی تربیت دبیر فنی دانشگاه مازندران در سال ۱۳۵۲ اقدام به جذب دانشجو کرد.

این مدرسه عالی تربیت دبیر فنی در سال ۱۳۷۱ با نام دانشکده فنی و مهندسی نوشیروانی دانشگاه مازندران به عنوان تنها دانشکده فنی و مهندسی در استان مازندران در دوره‌های کارشناسی مهندسی عمران، برق، شیمی و مکانیک و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو کرد و در سال ۱۳۸۴ به مجتمع آموزش عالی نوشیروانی ارتقاء یافت.

این مجموعه آموزشی همچنین از سال ۱۳۸۷ با استقلال کامل و جدا از دانشگاه مازندران به عنوان یک دانشگاه صنعتی در شمال کشور شناخته به فعالیت و جذب دانشجو ادامه داد و تاکنون توانست به موفقیت های علمی، پژوهشی و آموزشی زیادی دست یابد و مورد توجه دانشجویان از داخل و خارج از کشور قرار گیرد.

جایگاه تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور در رتبه‌بندی «تایمز»

در سال های اخیر دانشمندان این دانشگاه با درو کردن جایگاه های ممتاز علمی و کسب کرسی های مختلف در رنکینگ های جهانی از یک طرف و از طرف دیگر با فعال شدن دیپلماسی علمی در این دانشگاه زمینه حضور و پذیرش بیش از ۲۵۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه فراهم آمد.

اول در بین ۷۳ دانشگاه کشور

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در جدیدترین رتبه‌بندی منتشر شده از سوی نظام رتبه بندی بین‌المللی معتبر تایمز، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به کسب مقام اول در میان ۷۳ دانشگاه برتر کشور در شاخص کیفیت پژوهش شد.

بهرام عزیزالله گنجی اظهار داشت: این دستاورد بار دیگر نشانگر استمرار تلاش‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه در جهت پیشرفت‌های علمی و پژوهشی و تعهد به ارتقاء سطح علمی و تکنولوژی در کشور می‌باشد.

در این پیوند رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان داشت: براساس سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ۲ سال اخیر توانسته سیاست های کلان خود را به سمتی سوق دهد که به نیازهای جامعه ورود کرده و برای آن راهکار ارائه دهد.

عزیزالله گنجی اضافه کرد: ریل گذاری دولت برای دستیابی به دانشگاه نسل چهارم انجام شده و نخبگان این دانشگاه پژوهش های خود را به سمتی سوق داده اند که رفع نیاز جامعه و صنعت باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه نسل چهارم کارآفرین و معتقد به آموزش نیازمحور به همراه پژوهش، فناوری و تولید محصول است.

این مقام مسوول تصریح کرد: حرکت از دانشگاه نسل اول و دوم و رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم یک ضرورت اساسی بوده که دولت سیزدهم این حساسیت را به خوبی درک کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکصد واحد صنعتی و تولیدی مازندران که در شرکت های صنعتی این استان با مشکل مواجه بودند، مشکلات آنها از سوی نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل واکاوی و راهکارهای مناسب برای برون رفت مشکلات به آنها ارائه شد.

عزیزالله گنجی اضافه کرد که ظرفیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به گونه ای است که آمادگی کامل رفع مشکل پیش روی صنایع مازندران را با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی برطرف کند.

جایگاه تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور در رتبه‌بندی «تایمز»

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت که همچنین نخبگان این دانشگاه براساس قراردادی که با شرکت سایپا منعقد کردند، طرح هیبریدی کردن خودوری شاهین را در دستور کار قرار دادند که همه این موارد حرکت در مسیر دانشگاه نسل چهارم است.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است.

قریب به ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

جایگاه تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور در رتبه‌بندی «تایمز»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha