۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85246858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کردستان از میزبانی دائمی جشنواره موسیقی اقوام استقبال می‌کند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تمهیدات راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین در سنندج پیگیری و با اهتمام دیگر دستگاه‌های اجرایی عملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره "موسیقی سنه، ویژه اقوام ایرانی" اظهار کرد: در این جشنواره جمع وزینی از هنرمندان اقوام اصیل ایرانی از اقصی نقاط کشور در شهر زیبای سنندج، شهر عشاق و عرفا حضور یافتند.

وی با قدردانی از مجموعه عوامل برگزاری این جشنواره افزود: سنندج به واسطه قدمت و اصالت خود در عرصه هنر، مرکز توجه و تمرکز جامعه هنری و همه ملت ایران است.

استاندار کردستان، اصالت و ارزش موسیقی اقوام را شایسته برگزاری بهترین جشنواره‌ها دانست و گفت: گردهمایی اقوام ایرانی در سنندج فراتر از جنبه هنری، همصدایی و یکدلی ملت ایران را به نمایش گذاشت.

استاندار: کردستان از میزبانی دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی اقوام استقبال می‌کند

وی با اشاره به حضور امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره، یادآور شد: نام امیر دریادار ایرانی همچنان که نام ایران را با خود دارد، طنین صلابتش در آبهای دنیا، لرزه بر تن دشمنان و به ویژه صهیونیستها می‌اندازد و این افتخاری برای کردستان است که فرزندش امین رهبر معظم انقلاب است.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه باید کردستان را یک بار دیگر از نوشناخت و آنگونه که هست به دنیا معرفی کرد، افزود: باید انگاره‌های ناصحیح از این استان را زدود و مهد مردم سختکوش، مهمان نواز، غیرتمند، هنردوست و هنرمند پرور را بیشتر معرفی کرد.

استاندار کردستان ادامه داد: کردستان مهد بزرگان هنر و ادب و فرهنگ است که هنرنمایی هنرمندان ان در دوران دفاع مقدس هنوز یادآور صلابت و جوانمردی است.

کردستان در آستانه جهش بزرگ توسعه و پیشرفت

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: امروز کردستان در آستانه جهش در همه حوزه‌های توسعه و پیشرفت است و ظرف سه هفته آینده چندین کلان پروژه در این استان بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در طول ۲ سال از عمر دولت سیزدهم، عملگرد عمرانی استان معادل سه برابر ۱۰ سال گذشته است.

استاندار کردستان یادآور شد: برگزاری این جشنواره و جشن‌های بزرگ هفته وحدت در نقاط مختلف استان، مقوم کارهای انجام شده در توسعه و عمران استان است که نویدبخش توسعه همه جانبه به شمار می‌رود.

۱۲۸ اجرا در سه روز

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم گفت: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه‌ای از فرهنگ و سنن بوده و در میان همه هنرهای والا، شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرباهنگ زندگی است

علی مرادی با بیان اینکه شعر و موسیقی اقوام در بستر ایران زمین بسیار غنی است و به آن می بالیم، افزود: وحدت و همدلی اقوام ایرانی در هفته وحدت که بالاترین مخلوق الهی ولادت یافته، در قالب جشنواره موسیقی اقوام در سنندج به خوبی به نمایش گذاشته شد.

وی کردستان را سرزمین مهر و مهرنشینی توصیف و به سنندج شهر خلاق موسیقی اشاره و تاکید کرد: در جشنواره موسیقی اقوام، بازآفرینی وحدت و نمایش همدلی و اصالت مشهود بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، با اشاره به قدرشناسی هنرمندان و تقدیر از خانواده شهدا، ادامه داد: در طول سه روز ۱۲۸ اجرا توسط ۲۵ گروه از ۱۸ قوم و ۲ گروه مهمان از خارج از کشور در جشنواره موسیقی اقوام در سنندج برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهیدان حسین یوسفی، فاطمه اسدی، ماریا غوثی، مانوستا ارکان قدیمی و محمد مرغوبی تجلیل شد.

اولین جشنواره موسیقی سنه، ویژه اقوام ایران زمین از ۸ تا ۱۱ مهر به میزبانی سنندج و در پنج نقطه از این شهر برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha