معاون استاندار: اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است

اردبیل - ایرنا -معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعت گردشگری، این صنعت را طلایه‌دار حوزه‌های مختلف اقتصادی دانست و گفت: استان اردبیل آماده هرگونه همکاری و ارتباط اقتصادی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی با کشورهای عضو اکو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل عصر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی اعضای اکو گفت: صنعت گردشگری می تواند طلایه دار توسعه همه جانبه باشد و ظرفیت های اردبیل از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیل ، ۳۷ منطقه گردشگری و مراکز متعدد آبدرمانی و آبگرم آماده پذیرش سرمایه گذاران است.

یاسر عبداللهی عابد ادامه داد: اردبیل می تواند مقصد گردشگری تاریخی ، طبیعی و مذهبی گردشگران کشورهای عضو اکو باشد و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری نقطه عطفی در رونق گردشگری استان اردبیل است.

همچنین در این نشست اژدری مدیرکل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبهای گرم و معدنی اردبیل را گنجینه بزرگی برای استان اردبیل ارزیابی کرد و گفت: در نشست کارشناسان ارشد اکو در اردبیل طرحی درباره آب های درمانی این استان ارایه شد که بی شک از ناحیه فعالان اقتصادی اکو استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا میزبان وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو خواهیم بود و امیدواریم در این نشست نتایج و دستاوردهای خوبی برای توسعه گردشگری حاصل شود.

حسن محمدی ادیب مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم در این نشست گفت: جلسات مشترک برای دستیابی به تفاهم مشترک بین کشورها برگزار می شود و امیدوارم این نشست ها برای اعضای اکو و استان اردبیل مفید و پرثمر باشد.

وی با اشاره به تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری بهتر و موثرتر نشست فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو گفت: در نشست امروز برای هر میز یک دبیر و مترجم مستقر شده تا مذاکرات موثری در حوزه اقتصاد گردشگری در میزهای کشورهای مختلف محقق شود.

به گزارش ایرنا وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

این رویداد مهم گردشگری اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، سفرای کشورهای عضو اکو، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، سفرای کشورهای صربستان و چین، نماینده سفارت رومانی در سالن فدک اردبیل آغاز شد.

برگزاری فروم اقتصادی ، جشنواره کوچ عشایر و دیدار با سفرای حاضر در اردبیل از جمله برنامه‌هایی است که طی ماه‌های اخیر در راستای توسعه گردشگری استان برگزار شده است.

در نشست امروز کارشناسان ارشد اکو شهر شوشا جمهوری آذربایجان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال۲۰۲۶ انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha