۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار در سیستان و بلوچستان حمایت شدند

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار استان در نیمه نخست امسال با مجموع اقداماتی که با محوریت کارگروه تخصصی اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری انجام شد،حمایت شدند.

خلیل‌احمد سلامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های حمایتی دولت برای حفظ اشتغال موجود و کاهش نرخ بیکاری، کمک به بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار است.
وی افزود: یک‌هزار و ۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار سیستان و بلوچستان در این مدت حمایت شدند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت عدم حمایت از این بنگاه‌ها، احتمال ریزش نیروی کار و کارگران شاغل در آنها وجود داشت، اما با توجه به اهمیت و پیگیری‌های لازم، این موضوع در استان مدیریت شد.
وی بیان کرد: عمده مشکلاتی که متوجه یک بنگاه اقتصادی می‌شود در حوزه‌های مالی، تسهیلاتی، حقوقی، نیروی کار و دیگر عوامل است که موجب می‌شود آن بنگاه نتواند با تمام ظرفیت و امکانات فعالیت داشته باشد.
سلامی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و تعاونی‌ها بصورت مستمر در استان از سوی اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی رصد می‌شود و این مجموعه با استفاده از توان و تعامل بین بخشی برای حل مشکلات کارآفرینان و کارگران پای کار است.
وی همچنین افزود: ۹۰۲ نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۵۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مجددا به چرخه اشتغال بازگشتند و ۶۲ نفر نیز برای مهارت آموزی به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند.
وی ادامه داد: همدلی و هم افزایی ارکان اجرایی مختلف برای حمایت از ورود سرمایه گذاران و کارآفرینان جدید، رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی موجود و صیانت از کارگران در سیستان و بلوچستان، از ملزومات رشد و توسعه فراگیر است که در مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان پیگیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha