«مازندران» از امشب زیر چتر باران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب محلی در مازندران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از صبح پنج‌شنبه تا صبح روز جمعه هفته جاری و منطقه اثر این سامانه را نیز در سطح استان بویژه در مناطق مرکزی و شرقی اعلام کرد.

هواشناسی در این اخطاریه، بارش باران، گاهی به‌صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی رعد و برق پراکنده، احتمال تگرگ، کاهش دما بین چهار تا ۱۰ درجه سلسیوس، در ارتفاعات مه آلودگی، احتمال بارش برف در قلل مرتفع استان را نوع مخاطره این سامانه جوی ذکرکرد.

هواشناسی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی و طوفانی شدن دریا را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت از توقف و اتراق کردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و همچنین سفرهای برون شهری خودداری کنند.

«مازندران» از امشب زیر چتر باران

در این اخطاریه همچنین به کوهنوردان نیز توصیه شده است که در طی این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری و شهروندان نیز نسبت به خارج کردن ماشین آلات از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اقدام کنند.

جابجایی عشایر، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه از دیگر توصیه های هواشناسی مازندران بود که در این اخطاریه به آنها اشاره شد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، در روز چهارشنبه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران از شامگاه چهارشنبه و روز پنجشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما، بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۳۲ و رینه لاریجان با ۲۲ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

«مازندران» از امشب زیر چتر باران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha