آمار بالای کشته‌شدگان حوادث رانندگی در استان مرکزی نگران کننده است

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: آمار بالای کشته‌شدگان حوادث رانندگی در ۶ ماه اول امسال در استان مرکزی نگران کننده است و نیاز است فرهنگ‌سازی در راستای توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سردار « هادی رفیعی‌کیا» روز چهارشنبه به مناسبت هفته فراجا در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: در این مدت، ۳۶۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۳۱۵ نفر در جاده‌ها و ۵۰ نفر در درون شهرهای استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در ۶ ماه اول امسال، چهار هزار و ۸۷ نفر نیز در جاده‌ها و سه‌هزار و ۴۹۵ نفر در درون شهرهای این استان بر اثر حوادث رانندگی مجروح شده‌اند.

سردار رفیعی‌کیا اظهار کرد: در این مدت، چهار فقره قتل در استان مرکزی رخ داده که نسبت به مدت مشابه قبل، ۴۳ درصد کاهش دارد.

وی عنوان کرد: تمام قتل‌های به وقوع پیوسته امسال استان کشف شده و تنها یک قتل کشف نشده از سال گذشته وجود دارد که در این راستا نیز سرنخ‌های خوبی به دست آمده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در ۶ ماه اول امسال، سه‌هزار و ۲۱۷ سارق در این استان دستگیر شدند و پنج‌هزار و ۴۷۶ سرقت نیز کشف شده است.

سردار رفیعی‌کیا بیان کرد: کشف بیش از چهار هزار و ۱۳۷ کیلوگرم انواع موادمخدر، ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و دستگیری ۵۳۹ نفر در خصوص حمل کالای قاچاق، از دیگر توفیقات است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال یک‌هزار و ۳۹۷ خرده فروش در استان مرکزی دستگیر شدند که ۴۶ نفر از آنها در اجرای یک طرح سه روزه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: پنج باند خرید و فروش موادمخدر هم در این مدت متلاشی شد و چهار هزار و ۲۷۲ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ‌های ماده ۱۵ شدند.

سردار رفیعی کیا با گلایه‌مندی از نبود کمپ ماده ۱۶ در استان مرکزی، گفت: برای دستگیری معتادان متجاهر زحمات زیادی کشیده می‌شود اما جای تاسف دارد که در استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران، هنوز یک کمپ ماده ۱۶ مناسب ایجاد نشده است.

وی عنوان کرد: ۵۴ درصد جرایم رخ داده در فضای مجازی استان مرکزی در ۶ ماه نخست امسال کشف شده اما انتظار است این آمار افزایش بیشتری یابد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۱۳۶ خدمت مشاوره‌ای در این مدت توسط مراکز مشاوره پلیس ارایه شده و بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های واصله به این مراکز، منجر به صلح و سازش شده است.

سردار رفیعی کیا عنوان کرد: در ۶ ماه اول امسال، ۱۱ هزار و ۹۰۸ بار تماس با پلیس ۱۹۷ برقرار شده که بیشتر آنها در خصوص تقدیر از پلیس است.

وی یادآور شد: در این مدت، ۱۳۵ نشست ارتباط مستقیم با مردم برگزار شد و به درخواست ۳۳۷ نفر از مراجعه‌کنندگان پاسخگویی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۵۴۴ هزار بار در ۶ ماه اول امسال با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد، بیش از ۲۰۹ هزار تماس عملیاتی شده است.

سردار رفیعی‌کیا عنوان کرد: توقیف ۲ هزار و ۸۶۲ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودرو از دیگر توفیقات است.

وی اظهار کرد: ۲۲۱ دستگاه از مجموع خودروهای توقیف شده در این مدت، شوتی ( خودروهای تیزرو حامل کالای قاچاق) است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه،۱۳۰ خدمت توسط پلیس به مردم ارایه می‌شود، گفت: امنیت در نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و مشارکت مردم است و همه برای حفظ آن مسئولند.

سردار رفیعی‌کیا، شعار هفته فراجا امسال را « شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» اعلام کرد.

در این نشست از سه کتاب تالیفی فرمانده انتظامی استان مرکزی رونمایی شد.

۲۱۸ پلیس شهید در استان مرکزی تاکنون در راستای امنیت جامعه تقدیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha