مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان از ۱۴۳۹ خدمت حقوقی بهره مند شدند

اصفهان- ایرنا - رییس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان در ۶ ماه نخست امسال از هزار و ۴۳۹ خدمت حقوقی بهره مند شدند.

روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از جواد کرانی افزود: ۳۱ اداره این نهاد،خدمات حقوقی به مددجویان را از طریق استقرار میز خدمت ارائه می کنند.

وی گفت: وکیلان نیکوکار با حضور هفتگی در شهرستان‌ها به پرونده مددجویان تحت حمایت که به دلیل بُعد مسافت و رنج سفر قادر به حضور در مرکز استان نبودند، رسیدگی کردند.

کرانی افزود: در این مدت، ۴۵ وکیل نیکوکار در ارائه خدمات به مددجویان با این نهاد همکاری داشتند و به ۲۷ پرونده حقوقی مددجویان نیز رسیدگی شد.

کرانی ادامه داد: این پرونده‌ها برای مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و شکواییه، تنظیم لایحه دفاعیه، حضور در جلسات دادرسی به کانون وکلا و مرکز وکلای دادگستری و قوه قضاییه ارجاع شده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال، ۳۸ کلاس آموزشی با محوریت حقوق خانواده و تکالیف فردی، حقوق عادله در قراردادها، مباحث حضانت، حقوق شهروندی، پیشگیری از دعاوی و اختلافات با حضور ۲ هزار و ۱۵۵ نفر از مددجویان کمیته امداد استان برگزار شده است.

رییس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد اصفهان ارائه خدمات و رفع مشکلات حقوقی مددجویان را مسیری برای خودکفایی آنان دانست و افزود: آموزش مباحث حقوقی به مددجویان با هدف پیشگیری از مسائل جبران ناپذیرِ قانونی می تواند بسیار راهگشا و اثرگذار باشد.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha