هیات ورزش‌های جانبازان گیلان و دانشگاه بین‌المللی بلژیک همکاری می‌کنند

رشت - ایرنا - تفاهمنامه همکاری درمانی بین دکتر مازیار صیادی رئیس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه بین المللی «titu» بلژیک و محمد قنبری رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گیلان امضاء شد.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان توان یابان گیلان روز چهارشنبه در خصوص انعقاد این تفاهم نامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تفاهم نامه در زمینه همکاری دوجانبه به منظور انتقال تجارب، گسترش و تقویت زیرساخت‌های حمایتی و کمک به درمان جانبازان(کهنه سربازان) و مصدومین و معلولین به امضاء رسید.

وی خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه از متخصصین علوم اعصاب کشورهای بزرگ جهان به خصوص حوزه اتحادیه اروپا دعوت می شود تا نسبت به درمان آسیب دیدگان مغزی و نخاعی جانبازان و نیز معلولان اقدامات درمانی انجام شود.

محمد قنبری عنوان کرد: بر این اساس طرفین توافق کردند که نیازهای اولیه و مشاوره ای در امر کمک به وضعیت جسمی و حرکتی جانبازان و معلولان به خصوص در زمینه تکنولوژی و ابزار پیشرفته برای ارتقاء سلامت کهنه سربازان و نیز افراد دچار معلولیت معرفی شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد برای تسریع در روند انتقال اطلاعات و تجارب، دفتر مشترکی برای مراجعان جامعه هدف و خانواده‌ها و ورزشکاران ایجاد شود تا همکاری دوجانبه در سطح کشور و ارتباط و انتقال تجارب شکل گیرد.

قنبری اضافه کرد: از سویی توافق شد که دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه titu بلژیک آخرین دستاوردهای علوم اعصاب از جمله نروتراپی MIG توسط محققین، دانشجویان و مخترعین جهان را برای بهبود روند سلامت جانبازان و معلولان بکار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه بین المللی titu بلژیک و دانشجویان این رشته برای شناسایی بهترین شیوه‌های درمانی، کارکرد اندام‌های حرکتی و مشاوره بهبود روند سلامت و نیز به منظور استخراج نتایج درمان جانبازان و معلولان و انعکاس آن در قالب مقالات علمی مجلات isi اقدام می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha