۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85247305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامت امنیت جان‌ها و جاده‌هاست

نوشهر- ایرنا- دستانش مدام چپ و راست کاربران جاده ای را هدایت می کند، با همه خطرات، همراه همیشگی جاده اما عشق می ورزد، نگاه قلمم را به او متمرکز کردم تا سوژه خوبی برای گزارشم بشود، رفتم جلو گفتم خسته نباشی سرکار و گفت: ترافیک امروز سنگین است با احتیاط برانید، گفتم خبرنگارم و گفت: جاده یعنی خدمت، زندگی و حرکت، در خدمتم.

به گزارش ایرنا، هوای خاطره انگیز پاییز جاده کوهستانی و پرتردد کندوان میل به گفت و گوی عاشقانه با این نیروی فداکار پلیس راه واقع در حوزه استحفاظی شهرستان چالوس را دوچندان کرد.

دستم را گرفت و نگاه نافذی به چهره ام انداخت و گفت اگر برای تهیه گزارش آمدی به قلمت سوگند می دهم که این جاده ها پر از گزارشهاست البته باید عاشق باشی و همسفر جاده شوی تا عاشقانه بنویسی، اینجا کف جاده، خدمت به مردم وفادار ایران معنا پیدا می کند.

با بیان این توصیفات عالی در گپ کوتاه اولیه مان، ترجیح دادم در این گفت و گو گزارشی با این پلیس، بیشتر سکوت کنم و بشنوم.

البته این پلیس یکی از هزاران نیروی پلیس کشور عزیزمان است که شبانه و روز همراه جاده های این مرز و بوم و بدون هیاهو علاوه بر تامین آسایش و آرامش و سلامت کاربران جاده ای، بار بزرگ و با اهمیتی به نام "امنیت" را بدوش می کشد و برای تحقق آن دغدغه دارد.

سپس خودش را معرفی کرد و گفت : سرگرد محمد احمدی هستم فرمانده پلیس راه کندوان با سال ها خدمت در نیروی انتظامی.

با هم به داخل پاسگاه انتظامی کندوان حرکت کردیم. گپ جدی ام را با این پلیس فرمانده چنین آغاز کردم: جناب سرگرد آن درجه سردوش شما، درجه عشق است، عشق به وطن، عشق خدمت به مردم. هزاران خداقوت بر شما و همکارانتان.

جناب سرگرد با اندک تاملی بعد از نگاهی به بیرون پنجره اتاقش گفت : خیلی ممنونم از این در هفته گرامیداشت نیروی انتظامی به سراغ خادمان مردم آمدی اما نیروهای پلیس در همه جای سرزمین ایران همیشه در جاده ها حضور دارند و گرما و سرما و تعطیلی نمی شناسند.

کوتاه گفتم به قول آن شاعر" با گشت و قدرت تو وطن در امن و امان است".

عقربه های ساعت پنج عصر روز شنبه مورخ پانزدهم مهر ۱۴۰۲ را نشان می دهد، جذاب تر از گفت و گوی مان این که مدام تلفن بیسیم پاسگاه برخط از وضعیت تردد و ترافیک و حوادث احتمالی جاده گزارش می دهد و فرمانده ادامه می دهد اینجا نیازی نیست دنبال خبر باشی خبرنگار، از تصادفات گرفته تا سقوط و ریزش سنگ، از توقف خودروهای خطرساز تا سرعت و سبقت غیرمجاز، از سقوط دره تا انبوه مخاطرات دیگر به سراغت می آیند، این هم سوژه های خبری.

از من پرسید آیا مشکلات جاده ها را می دانید؟ و ادامه داد: جاده یعنی زندگی، جاده یعنی آموختن در حرکت، جاده یعنی زندگی که باید همیشه حرکت کنی و به مقصد اندیشی.

از نگاه فرمانده پلیس راه کندوان جاده اگر پرهیاهو است اما مقدس است و چون خدمت رسانی به این کاربران جاده ای معنا پیدا می کند، نیروهای پلیس همچون جاده خسته نمی شوند، راننده به فکر رفتن است اما پلیس به فکر سلامتش در مقصد.

اغراق نیست که بگویم خطر جاده و مرگ هم شانه و همراه اوست، هم مواظب جاده است هم عابران آن، هم با روز هست و هم با شب، تعطیلی نمی شناسد، آیا این فراتر از وظیفه اداری نیست؟ واقعا مدحتان با هر زبان باشد سزاوار شما، مرحبا بر همّت والا و کردار شما.

فرمانده پلیس راه کندوان خاطرنشان کرد : پلیس راه کندوان و استان مازندران به صورت مستمر و شبانه روزی در جهت تسهیل در عبور و مرور با ترافیک های فوق سنگین را مدیریت می کنند.

سرگرد محمد احمدی در ادامه گفت و گو با ایرنا تصریح کرد : نیروی پلیس به صورت مستمر و بدون هرگونه لحظه ای استراحت در حوزه آرامش ترافیکی برای آحاد شهروندان از تلاش ها دریغ نمی کند.

نامت امنیت جان‌ها و جاده‌هاست

وی خاطرنشان کرد : همکارانم در این محور واقعا ایثارگرانه و جهادی به کاربران جاده ای خدمت می کنند و این جاده با حدود۸۰ سال قدمت کاری از پیش نمی برد و نیازمند رسیدگی ویژه است.

فرمانده پلیس راه کندوان بیان کرد : کوه های سر به فلک کشیده کندوان و دره ای عمیق آن شاهد و ناظر بر زحمات این همکاران پر تلاشمان هستند هر چند مردم همیشه قدردان زحمات پلیس می باشند.

سرگرد احمدی اضافه کرد : نیروهای پلیس راه با تمام توان جسم و روح برای ایران عزیز تلاش می کنند.

وی فلسفه مأموریت‌های پلیس را خدمت صادقانه و بی‌منت به آحادمردم دانست و گفت : شعار هفته انتظامی امسال "شهروند قانون‌مدار؛ پلیس خدمتگزار» است و پلیس نیز واقعا خدمتگزار مردم است.

این خدمات شبانه روزی پلیس راه در جاده ها به رانندگان در همه ایام سال به اعتقاد کارشناسان امور دینی نوعی عبادت است که شهروندان نیز باید بیش از پیش قدردان این خدمات ارزشمند باشند چرا که نتیجه کار و تلاش شبانه روزی پلیس راه برقراری امنیت در حوزه های مختلف، به ویژه امنیت جانی و روانی برای کاربران جاده ای است.

نکته دیگر این که حضور پلیس به همراه دیگر نیروهای خدمات رسان مایه آرامش و آسایش مسافران و رانندگان در جاده های کشور عزیزمان است که این کار بسیار ارزشمند نیز قابل ستایش است.

بدون شک کار این تلاشگران عرصه جاده ها و خدمت به مردم و حفظ جان و مال و امنیت آنان است نزد خداوند متعال پاداش دارد.

براساس آمار موجود در برنامه توسعه به ازای هزار نفر پنج پلیس باید باشد و این تعداد در بعضی از کشورها هشت نفر است ولی در زمان حاضر در کشورمان شمار نیروهای پلیس باید افزایش یابد.

نامت امنیت جان‌ها و جاده‌هاست

یکی از مهم ترین و محوری ترین وظایف پلیس تامین نظم و امنیت است و قرار است این پلیس در دنیای پیشرفته و پیچیده امروزی با مجرمانی سر و کار داشته باشد که شیوه های خود را به روز کرده اند، بنابراین نیاز است تا خودشان به روز شده و با ابزار و امکانات امروزی به میدان مبارزه با مجرمان بیایدبه همین دلیل است که هوشمندسازی پلیس های تخصصی یکی از اولویت ها و برنامه های مهم پلیس قرار گرفته است.

امروزه نیروی انتظامی و براساس نیازهای پیچیده جامعه از بخش‌های متنوعی همچون «پلیس راهور»، «پلیس فتا»، «مرزبانی»، «پلیس مبارزه با مواد مخدر»، «سازمان وظیفه عمومی» و مانند آن تشکیل شده است که هرکدام از این بخش‌ها وظیفه خاص و تخصصی خود را ایفا می‌کنند.

درخت تناور نیروی انتظامی، حاصل بذل خون هزاران شهید این نیرو است و هدف اصلی این نیروی انقلابی و مخلص، حفظ و برقراری نظم و امنیت برای جمهوری اسلامی ایران است. امنیتی که جز در سایه تلاش و کوشش شبانه‌روزی این نیروها و ایمان و اعتقاد راسخ آنان ممکن نیست.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه گرامیداشت هفته انتظامی با شعار "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha