۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85247367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت سه هزار و ۴۰۰ سارق در قزوین

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85247367
بازداشت سه هزار و ۴۰۰ سارق در قزوین

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی قزوین گفت: سه هزار و ۴۰۰ سارق از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی پلیس آگاهی این استان بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند. 

به گزارش ایرنا، سردار "علی ابراهیمی" روز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته فراجا و در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین ضمن بیان این مطلب افزود: این تعداد دستگیری سارق با کشف ۲ هزار و ۴۰۰ فقره انواع سرقت نیز همراه بوده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت نیز ۳۲ باند سرقت در سطح استان منهدم شدند که مهمترین آن انهدام ۱۲ باند سرقت خودرو و لوازم داخلی آن با کشف ۲۶۵ فقره سرقت است، همچنین در رابطه با انهدام باند سرقت خودرو ۳۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار هم بازداشت شده و تحویل مراجع قضایی شدند.

این مسوول انتظامی به انهدام هفت باند سرقت منزل اشاره کرد و گفت: در همین رابطه ۱۴۹ فقره سرقت منزل کشف و با سارقان نیز برخورد شد که این اقدام با رضایت عمومی شهروندان همراه بود.

سردار ابراهیمی در خصوص سرقت موتورسیکلت و تلفن همراه نیز اظهار کرد: برخورد با ۲ باند سرقت موتورسیکلت، کشف ۱۶ فقره سرقت و بازداشت سه متهم در حوزه سرقت تلفن همراه با کشف ۲۰‌ فقره سرقت از دیگر اقدامات پلیس آگاهی استان قزوین است.

وی با اشاره به نحوه برخورد پلیس با کلاهبرداران، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۷ فقره پرونده قضایی در حوزه کلاهبرداری تشکیل شده که پس از انجام تحقیقات و رسیدگی به شکایت‌ها، ۴۵۷ کلاهبردار نیز در همین رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، در ۶ ماه نخست سال جاری با گزارش ۱۶ فقره قتل، تحقیق و جستجوی کارآگاهان زبده پلیس فراجا تاکنون منجر به کشف ۱۴ مورد آنها شده و متهمان این پرونده نیز به مقام های قضایی استان معرفی شده اند.

بازداشت ۴۸۱ متهم در رابطه با قاچاق کالا و ارز

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه به حوزه عملکردی پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: امسال ۴۸۱ متهم در رابطه با قاچاق کالا و ارز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار ابراهیمی ادامه داد: در همین مدت ۴۸۳ فقره پرونده در پلیس امنیت اقتصادی تشکیل و ۱۸۹ فقره خودرو نیز توقیف شد که ۲۷ فقره از پرونده‌های تشکیل شده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی به میزان ۲۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال بود و ۳۹ متهم هم در همین رابطه بازداشت شده اند.

بازداشت ۵۱ ارازل و اوباش در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین به بازداشت ۵۱ ارازل و اوباش در نیمه نخست سال جاری توسط پلیس پاوا (پلیس اطلاعات و امنیت عمومی) اشاره کرد و یادآور شد: برخورد جدی پلیس با این افراد که قصد قدرت نمایی داشتند وی می خواستند امنیت مردم را سلب کنند، همواره در اولویت نیروهای فراجا است.

سردار ابراهیمی اظهار کرد: در طول همین مدت از ۳۴۲ ارازل و اوباش نیز قبل از هرگونه ارتکاب مجرمانه تعهد گرفته شد تا سایه اشرافیت اطلاعاتی و پلیس را بالای سرشان را احساس کنند و هرگز به خود اجازه ندهند که در حوزه امنیت مرتکب عمل مجرمانه شوند.

این مسوول انتظامی به بخش دیگری از اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قزوین پرداخت و تصریح کرد: در سال جاری ۴۴ هزار و ۸۲۵ جلد گذرنامه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته سردار ابراهیمی، افزایش ۲ برابری صدور گذرنامه و انجام هشت هزار مورد تمدید این اسناد از دیگر اقدامات پلیس پاوا استان در سال جاری بود.

این مسوول بخش دیگری از اقدامات پلیس پاوا را در حوزه نظارت بر اماکن عمومی (اصناف) عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۸۵۳ بازدید از واحدهای صنفی استان قزوین صورت گرفته که ۴۸۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و ۸۶۲ واحد نیز اخطار به پلمب دریافت کردند.

بازداشت سه هزار و ۴۰۰ سارق در قزوین

بازداشت یک هزار و ۸۷۹ متهم در رابطه با حمل و نگهداری موادمخدر

فرمانده انتظامی استان قزوین در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز اظهار کرد: امسال ۲ هزار کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و در همین رابطه یک هزار و ۸۷۹ متهم در رابطه با حمل و نگهداری این مواد افیونی بازداشت شدند.

وی به کشف ۳۵ هزار عدد قرص روانگردان در سطح استان هم اشاره کرد و گفت: در خصوص کشف قرص‌های روانگردان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۳ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: به همت ماموران زبده پلیس مبارزه با موادمخدر، سه باند توزیع مواد در استان شناسایی و منهدم شد که ضربه بزرگی بر پیکره این سوداگران مرگ وارد ساخت.

سردار ابراهیمی خاطرنشان کرد: در همین مدت یک هزار و ۴۹ طرح پاکسازی در نقاط آلوده استان قزوین اجرایی شده و با تشکیل یک هزار و ۷۲۱ پرونده قضایی، ۵۱ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

برخورد با هشت و هزار و ۶۷ سایت و صفحه مجرمانه در فضای سایبری

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه به عملکرد پلیس فتا پرداخت و گفت: براساس اعلام مردمی و نظارت تیم های پلیسی، هشت و هزار و ۶۷ سایت و صفحه مجرمانه در فضای سایبری که اقدام به خرید و فروش داروهای تقلبی، اعمال خلاف شئونات اسلامی، رفتارهای هنجارشکنانه، فروش مشروبات الکلی، جعل،کلاهبرداری و تبلیغ اجناس ممنوعه مبادرت می کردند، مسدود شد.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: به همت کارشناسان فضای سایبری ۹۴ درصد جرایم سایبری در استان قزوین کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که بیشترین تخلفات موجود کلاهبرداری، برداشت اینترنتی غیرمجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

سردار ابراهیمی در ادامه به برقراری ۲ هزار و ۵۹ مورد تماس با مرکز ۱۹۷ و تماس مردمی به تعداد ۴۰۱ هزار و ۱۸۷ مورد با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) اشاره کرد و یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد روزانه به طور متوسط ۲ هزار و ۱۵۷ تماس روزانه با سامانه پلیس ۱۱۰ برقرار شده است.

به گفته این مقام مسوول، از تعداد کل تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی، ۱۴۷ هزار تماس منجر به اقدام و ۲۵۳ هزار مورد نیز به ارشاد و راهنمایی منجر شده است.

کاهش ۱۸ درصدی تصادفات فوتی در پلیس راه قزوین

وی در ادامه به عملکرد پلیس راه و راهور پرداخت و اظهار کرد: پلیس راه استان قزوین در سال جاری با کاهش ۱۸ درصدی تصادفات فوتی، ۳۹ درصدی تصادفات جرحی و افزایش ۲۵ درصدی تصادفات خسارتی روبرو بوده است.

سردار ابراهیمی ادامه داد: در سال جاری همچنین ۲ هزار و ۱۹۸ خودرو به دلیل تخلفات متعدد اعمال قانون شدند و بیشترین تخلفات به ترتیب ۵۹ درصد توجه نکردن به جلو، ۱۳ درصد تخطی از سرعت غیرمجاز و ۷ درصد تغییر مسیر ناگهانی بوده است.

به گفته این مسوول انتظامی، پلیس راهور (پلیس راهنمایی و رانندگی درون شهری) در سال جاری با ۵۳۹ هزار مورد تخلف رانندگی برخورد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۳ درصد کاهش تصادفات فوتی، ۳۰ درصد کاهش تصادفات جرحی و ۶۴ درصد افزایش تصادفات خسارتی روبرو هستیم.

به گفته سردار ابراهیمی، در نیمه نخست سال جاری، ۱۵ هزار و ۴۱۰ خودرو از سوی پلیس راهور شماره گذاری و برای ۲۹ هزار و ۷۸۳ راننده جدید کارت گواهی نامه رانندگی صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین به اقدامات دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۶ هزار و ۵۴۳ شهروند به این دفاتر مراجعه کرده اند که ۷۰ درصد این افراد به تعداد پنج هزار و ۸۳۲ مورد منجر به صلح و سازش شد.

برگزاری ۴۰ برنامه و ۱۵۰ فعالیت گوناگون در هفته فراجا

فرماندهی انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته فراجا، خاطرنشان کرد: هفته فراجا که از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه جاری برگزار می‌شود با شعار "شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار" ۴۰ برنامه با ۱۵۰ فعالیت را در نقاط مختلف استان در دستور کار داریم.

سردار ابراهیمی در تشریح هفته فراجا در استان قزوین بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده سربازان متوفی، حضور کارکنان در نمازهای جماعت استان، برپایی چادرهای سلامت و بهداشتی برای ارایه خدمات رایگان، صبحگاه مشترک، صعود به قله‌های مرتفع و نمایش اقتدار پلیس در مبارزه با موادمخدر با عنوان "آرامش در شهر" از عمده برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha