۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85247399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه فن نما اصفهان در زمینه مدیریت شهر فعالیت دارند

اصفهان - ایرنا - رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان گفت: حدود ۱۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در نمایشگاه فناوری و نوآوری (فن‌نما ) در اصفهان در زمینه تخصص مدیریت شهری فعالیت می‌کنند و شهرداری می‌تواند از حضور این شرکت‌ها به خوبی بهره‌مند شود.

به گزارش ایرنا فرید نجات‌بخش چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نماشگاه فن‌نما اصفهان نخستین رویداد مهم فناوری در کشور است که با هدف شرکت تمامی عناصر زیست بوم و نشان دادن توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه در صدد ایجاد نگاه جدید به اقتصاد دانش بنیان است که یک بخش از این پازل را شرکت‌های دانش بنیان و فناور و بخش دیگر را کارفرمایان بزرگ و تسهیلگران شامل پارک‌های علم و فناوری و سرمایه گذاران شامل بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری و خطر پذیر، تشکیل می‌دهند.

رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان با اشاره به اینکه این نمایشگاه در همه ابعاد فناوری برگزار شده‌است، تصریح کرد: از گذشته تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان همیشه نقش بسیار مهمی در ابعاد اقتصادی داشته اند، به‌خصوص در زمان کرونا که ارتباط گیری با سایر کشورهای دنیا بسیار مشکل بود.

نجات‌بخش ادامه داد: در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان بودند که در زمینه‌های مختلف خدماتی، بهداشتی و تجهیزات فعالیت‌های چشمگیری داشتند و توانستند نیاز کشور را برطرف کنند یا در کاهش تاثیر تحریم‌ها نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین حضور این شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف نشان دهنده این موضوع است که که شرکت‌های دانش بنیان و مدیریت شهری می توانند به همدیگر خدمات ارائه کنند

رئیس انجمن شرکت های دانش بنیان استان اصفهان بیان داشت: انتظار داریم پس از تشکیل این نمایشگاه، تمامی اجزای زیست بوم فناوری اقتصادی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور محسوب می‌شود،بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور خصوصی را در خود جای داده و اشتغال‌زایی افزون بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

نمایشگاه فناوری و نوآوری (فن‌نما ) که دهم مهر امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان برپا شده است، امروز چهارشنبه پایان می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha