شبکه‌سازی تخصصی برای کار جهادی ضرورت دارد

بیرجند - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: شبکه‌سازی یک ضرورت برای کار جهادی است و امیدواریم شبکه‌سازی تخصصی انجام شود تا جهادگران در بزنگاه‌ها به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی جهادگران خراسان جنوبی که با عنوان "همایش شکوه هجرت" در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد افزود: یک بُعد کمبود در جریان جهادی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری بوده، ایجاد شبکه جهادگران فعال رسانه‌ای و هنرمند در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: این شبکه باید تشکیل و در حوزه‌های تخصصی به هم وصل شود تا تولیدات هنرمندانه‌ای را شاهد باشیم که با انعکاس آن، فضای جامعه را از خبرهای امیدبخش و حقیقت‌های انقلاب اسلامی پر کنیم لذا هر گروه جهادی باید یک رابط رسانه‌ای داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: یکی از وظایف جهادگران این است که به عنوان حلقه میانی و واسط، افرادی که قلب‌های آنان در تسخیر خداست را جذب کرده و پای کار بیاورند.

وی از شهیدان علی وردی و عجمیان به عنوان الگوهای جوانان انقلابی یاد کرد و افزود: این ۲ شهید والامقام به عنوان نیروی جهادی تا جان در بدن داشتند، جلوی باطل ایستادند.

سردار زهرایی گفت: دلیل شکست آمریکا، اسرائیل، منافقین در فتنه اخیر، طرف بودن با افرادی است که قلب‌شان در تسخیر خدا بوده و عزت و غیرت، عفت و شهامت و در نهایت شهادت را هدف خود می‌دانند لذا نمی‌توانند حریف این معادله شوند و همیشه شکست نصیب آنهاست.

وی ادامه داد: هدف دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون در تحریم‌ها، جنگ نظامی، فرهنگی و ترکیبی تمام عیار، ساقط کردن انقلاب اسلامی بود لذا هم جمهوریت و هم اسلامیت را هدف قرار دادند، دشمنان در همه این برنامه‌ها علیرغم اینکه تجهیزات، علم، فناوری، جغرافیای فیزیکی و نیروی انسانی بیشتری دارند اما هیچ موفقیتی در حذف انقلاب و اسلام نداشتند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: دشمنان به لحاظ رسانه‌ای هم هزاران جریان رسانه‌ای مستمر دارند و فاصله آنها با انقلاب اسلامی معناددار است اما باز هم بر ما پیروز نشدند زیرا مردم ایران به پشتوانه اعتقادات غنی دینی رو به روی دشمن ایستاده‌اند که نمونه این قدرت اعتقادی در اربعین نشان داده می‌شود.

وی افزود: دشمن تلاش دارد از شخصیت‌های خود فیلم بسازد و ذهن و روان مردم ایران را تحت تاثیر قرار دهند اما مکتب عاشورا و نهضت امام علی (ع) آنها را شکست می‌دهد.

سردار زهرایی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: آن زمان هم افرادی نامشان در تاریخ ماندگار شد که خالصانه در جبهه‌ها جنگیدند پس اگر قرار است جبهه‌سازی جهادی انجام شود باید افرادی از این جنس داشته باشیم.

وی درباره جشنواره ملی جهادگران اظهار کرد: جشنواره جهادگران بین ۲۰ قشر تخصصی سازمان بسیج و در ۳۲ استان برگزار می‌شود که بعد از برگزاری در سطح استان‌ها، اختتامیه جشنواره کشوری برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

ایجاد شبکه جهادگران از اولویت‌های بسیج سازندگی است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی هم در اجتماع جهادگران این استان گفت: یکی از تلاش‌ها این است که هر سال ساماندهی گروه‌های جهادی با قدرت بیشتری انجام شود تا تاثیرگذاری ماموریت‌ها افزایش یابد.

سردار محمدرضا مهدوی، همدلی در استان و حمایت‌های ملی را عامل پیشرفت در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور از برخی مناطق بازدید شد و تلاش گروه‌های جهادی بخصوص در حوزه آبرسانی قابل توجه بود.

وی گفت: روستاهایی بعد از ۲ دهه خشکسالی اکنون با احیای قنات توسط گروه‌های جهادی مجدد آبادانی در آنها رونق گرفته است و حتی شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی فعالیت جهادگران در عرصه‌های مختلف پزشکی، اشتغال، آموزش و توانمندسازی را یادآور شد و افزود: جهادگران در روستاها توانسته‌اند کارگاه اشتغالزایی ایجاد کنند که تمامی ساکنان روستا صاحب شغل شوند.

وی گفت: این دستاوردها مصداق "ما می‌توانیم" است که توسط گروه‌های جهادی موجب انگیزه دادن به مردم می‌شود.

اختتامیه جشنواره ملی جهادگران خراسان جنوبی امروز با حضور ۲ هزار نفر از جهادگران استان و جمعی از مسوولان در بیرجند برگزار شد.

رونمایی از سه طرح فناورانه جهادگران خراسان جنوبی، اجرای گروه سرود ۵۰ نفری از دانش آموزان سرایانی با لباس محلی و اهدای یک جفت گیوه دستباف توسط مادر شهید جهادگر محمد خراسانی به سردار زهرایی از برنامه‌های این همایش بود.

همچنین در همایش سالانه شکوه هجرت با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان، ۸۰ فعال جهادی استان و ۲۲ برگزیده جشنواره جهادگران تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha