همگرایی دستگاههای ملی حوزه کودک الزامی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: همگرایی و هم‌افزایی فعالیت دستگاههای ملی حوزه کودک، آگاهی رسانی در خصوص تکلیف و حقوق کودک و زمینه سازی برای مشارکت در این بخش الزامی است.

ابراهیم زره ساز روز چهارشنبه در آستانه هفته کودک در جمع خبرنگاران افزود:هفته ملی کودک فرصتی برای شناسایی و بازنگری در نیازمندی‌های این قشر و البته توجه بیشتر به تامین نیازها و حقوق آنهاست.

وی ادامه داد: باید کودکان را از آغاز برای ذهن خلاق تربیت کرد و پیشرفت و توسعه کشور در گرو تربیت صحیح نسل آینده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در این مسیر باید نیازهای کودکان را در تمامی ابعاد شناخت و به موضوعات مبتلا به این قشر توجه کرد چرا که توجه به حقوق کودک روز و ساعت نمی‌شناسد و همه نهادها و دستگاه‌های مختلف در کنار خانواده مسوولیت در این مسیر دارند.

زره ساز با بیان این که "کودکی بهتر ، زندگی بهتر" شعار هفته ملی کودک امسال است افزود: مربیان و اولیای تربیتی در تربیت نسل آینده بسیار مهم هستند ضمن این که خانواده نیز در این میان نقش بی بدیلی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وزیر دادگستری در ماه گذشته برای تمامی مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری های کشور حکم دبیری کنوانسیون استانی حقوق کودک را زده است و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مسوولیت دبیرخانه کنوانسیون استانی حقوق کودک را بر عهده دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به برنامه های متنوع هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه جاری گفت: آغاز رسمی همکاری کانون تعلیم و تربیت خادم یاری آستان قدس رضوی، افتتاح طرح کانون - مدرسه، برپایی جشن روز جهانی کودک، آغاز پویش کتابخوانی والدین و فرزندان در مراکز فرهنگی کانون و اجرایی کردن طرح مشاوران کودک و نوجوانان برای نخستین بار در کشور از جمله برنامه های این هفته است.

زره‌ساز افزود: برگزاری مجمع مشورتی کودکان و نوجوانان با حضور صاحبنظران، توجه به کودکان با نیازهای ویژه و راه اندازی طرح مکاتبه صوتی برای کودکان نابینا، اجرای برنامه های شاد شامل قصه گویی و نیز برنامه های شاد برای بیمارستانهای ویژه کودک در مشهد، آغاز پویش کاشت نهال به نام بزرگان دینی علمی هر منطقه ، عضویت رایگان همه کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری در روز ۱۶ مهر ماه و آغاز "پویش ۱۴۰۲" قصه و فرآیند آموزش قصه گویی به علاقه مندان از دیگر برنامه های این هفته است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری خراسان رضوی ۳۸ مرکز ثابت، ۳۸ کتابخانه ثابت، هشت مرکز سیار، سه مرکز پستی، یک مرکز مکاتبه‌ای و ۱۵۰ مربی در استان دارد و سالانه حدود ۲۲۰ هزار نفر در استان از طرحها و برنامه های این کانون بهره‌مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: همچنین هم اکنون حدود ۲۵ هزار و ۲۵۶ عضو کتابخوان فعال در استان داریم که از ظرفیتهای کتابخانه ای بهره مند می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha