رونمایی از سه طرح فناورانه جهادگران در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - سه طرح خلاقانه و فناورانه جهادگران خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف همزمان با اختتامیه جشنواره جهادگران استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم اختتامیه جشنواره ملی جهادگران خراسان جنوبی با عنوان "همایش شکوه هجرت" روز چهارشنبه با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و رئیس مجمع نمایندگان استان در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: طرح‌های فناورانه جهادگران شامل دستگاه خودکار تولید علوفه با هدف ۹۰ درصد کاهش مصرف آب، دستگاه ارتقا یافته پارچه‌بافی سنتی با ۲ برابر افزایش تولید و دستگاه پایش سلامت برای ثبت اطلاعات فردی قابل استفاده در نقاط دورافتاده است.

مهدی هنری با بیان اینکه بسیج سازندگی در ارایه تسهیلات از این طرح‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت کرده است اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۰ گروه جهادی در استان فعال هستند که خدمات متنوعی را به مردم ارایه می‌کنند.

وی گفت: جشنواره جهادگران خراسان جنوبی با هدف شناسایی استعدادها، خلاقیت‌ها و ایده‌های نو برگزار شد که پنج هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: بخش‌هایی همچون عکس، مستند، کلیپ، خاطره گویی، طرح‌های الگویی و زمینه‌های اشتغال، فرهنگی و هنری در جشنواره جهادگران استان پیش بینی شده بود که ۶۳۶ نفر با ارسال اثر شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی گروه‌های جهادی به سمت دانش بنیان، کار علمی و تخصصی است گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره جهادگران خراسان جنوبی شاهد رونمایی سه طرح خلاقانه از گروه‌های جهادی هستیم که برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

هنری افزود: در یک سال گذشته بیش از هزار و ۹۶۰ اردوی جهادی در استان برگزار شد و بیش از ۲۰ هزار جهادگر در این اردوها شرکت کردند.

وی گفت: مهمترین دستاورد جهادگران در زمینه توانمندسازی روستاییان بوده و ارزش ریالی خدمات بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۲۲ اثر در جشنواره جهادگران خراسان جنوبی منتخب شده که تندیس و جایزه جشنواره به آنها تعلق می گیرد همچنین در بخش تقدیر از فعالان جهادی استان به نمایندگی از ۸۰ جهادگر تجلیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha