آیت الله علم الهدی:نظام در برهم زدن اختلاف طبقاتی تلاش‌های ملموسی داشته است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت:طرح هایی که امروز در مشهد به بهره‌برداری رسید برگ برنده و نشان صادقانه‌ای است که نظام اسلامی در برهم زدن اختلاف طبقاتی تلاش‌های ملموس و مؤثری داشته است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار ۴۴ طرح شهری در مشهد افزود: شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که دیگر مساله‌ای به نام حاشیه شهر در مشهدالرضا (ع) وجود نداشته باشد و طرح کمربند شمالی یکی از آن طرح‌هایی است که می‌تواند همه محلات حاشیه شهر را به گستره مشهدالرضا(ع) پیوند بدهد.

وی در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز اظهار کرد: تا پیش از این، عنوان حاشیه شهر برای برخی مناطق مشهد به معنای آن بود که مدیریت شهری خود را مکلف به ارائه خدمت به اهالی آنها نمی‌دانست و ساکنان این مناطق باید شرایط بد زندگی در آن مناطق را می پذیرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب خیلی از اصطلاح حاشیه شهر رنج می‌برند و تأکید بسیار بر محرومیت‌زدایی از حاشیه شهرها دارند اما در خصوص حاشیه شهر مشهد، حساسیت‌ها متفاوت است و پذیرفتنی نیست مردمانی زیر سایه امام هشتم(ع) زندگی کنند اما اختلاف طبقاتی برایشان یک موضوع عادی باشد.

علم الهدی افزود: در شان شهر امام رضا(ع) نیست که در محلات برخوردار، بودجه‌های کلان برای گل‌آرایی خیابان‌ها و معابر مختلف هزینه شود درحالی که اهالی محلات حاشیه از گرد و خاک همیشگی تردد در خیابان‌های نامناسب رنج ببرند.

به گزارش ایرنا امروز چهارشنبه ۴۴ طرح شهری با بیش از ۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال اعتبار طی مراسمی در کلانشهر مشهد به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha