رونق گردشگری از برکات هم افزایی بین شهرهای خلاق در ایران است

سنندج- ایرنا- شهردار سنندج با تاکید بر هم افزایی بیشتر بین شهرهای خلاق گفت: توسعه اقتصادی و رونق گردشگری از برکات هم‌افزایی و همگرایی بین شهرهای خلاق در ایران است.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز چهارشنبه در نشست تخصصی شهرداران شهرهای ایرانی شناخته شده به عنوان شهرهای خلاق جهان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان است و امروز در این جلسه میزبان حضور مسئولانی از ۲ شهر خلاق دیگر جهان هستیم این نشست‌ها می تواند در همگرایی و هم افزایی بیشتر در بین شهرهای خلاق ایران تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه همگرایی، همدلی و هم‌افزایی هرچه بیشتر شهرهای خلاق ایران می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین شده یونسکوداشته باشد، ابراز امیدواری کرد این همدلی و همگرایی بتواند زمینه را برای ماندگاری و رشد هرچه بیشتر شهرهای خلاق در ایران فراهم کند.

وی در ادامه گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی "سنه"از اقدامات خوبی بود که توسط صدا و سیما و با مشارکت شهرداری سنندج به عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی ایران برگزار شد و شاهد حضور بیش از ۲۵ گروه از ۱۸ قوم در سرزمین آواها و نواها بودیم.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف و سیاست‌های شهرهای خلاق توسعه پایدار و همه جانبه در بخش‌های مختلف است که این مهم با همدلی و تعامل بیشتر بین شهرهای خلاق تحقق پیدا می کند.

عزت رضایی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در سنندج فرصت مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این استان و همدلی و هم افزایی بین شهرهای خلاق ایران در یونسکو است.

وی گفت: امیدواریم این نشست‌ها بتواند زمینه همکاری هرچه بیشتر و برنامه‌ریزی‌های اصولی در راستای پیشبرد اهداف در نظر گرفته برای شهرهای خلاق ایران اسلامی را فراهم سازد.

شهرهای خلاق باید به قطب و مقصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شوند

دبیر شهر خلاق رشت هم در این جلسه اظهار کرد: در کنار برندهای شهرهای خلاق به ثبت رسیده می‌توانیم در راستای دیپلماسی ملی از طریق دبیرکل یونسکو در تهران زمینه نشست مشترک شهرداران و استانداران شهرهای خلاق ایران را با وزاری علوم، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش فراهم کنیم.

محمدرضا فروتن افزود: در این راستا باید یک بسته قابل ارائه آماده شود تا بتوانیم در قالب این بسته کارهای مختلف و یکپارچه‌ای را با همبستگی شهرهای خلاق ایران رقم بزنیم.

وی یادآور شد: سنندج با برگزاری همایش اقوام به این گستردگی که با حضور ۱۸ قوم ایران برگزار شد باید به یکی از قطب‌ها و مقصدهای گردشگری تبدیل شود.


سنندج و کرمانشاه دارای زیست بوم مشترک هستند

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه هم در این نشست اظهار کرد: سنندج و کرمانشاه به عنوان ۲ شهر خلاق موسیقی و غذا در کنار هم دارای زیست بوم مشترک هستند به خوبی می تواند منطقه خلاق در جهان را ایجاد کند.

ایمان درخشی افزود: کرمانشاه و کردستان تنها مناطق خلاقی هستند که در مجاورت و کنار هم یک پهنه زیبایی از آواها و نواها و سنت‌ها را در منطقه زاگرس‌نشین تشکیل داده‌اند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق، بویژه کرمانشاه و سنندج تاکید کرد و گفت: ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور با دربرگیری استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان از اتفاقات خوبی بود که رقم خورد.

این نشست تخصصی با حضور شهرداران و متولیانی از شهرهای سنندج، کرمانشاه و رشت به عنوان سه شهر خلاق ایران در جهان و در راستای ایجاد تعامل و همبستگی هرچه بیشتر بین شهرهای خلاق به میزبانی شهر سنندج انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha