خوی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته شد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق گزارش‌های دریافتی در ۲۴ ساعت گذشته با تشدید بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان بیشترین بارندگی در خوی با هفت و سلماس با پنج میلی‌متر ثبت شده‌است.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، سه میلی‌متر بارندگی در ماکو، ۲.۶ میلی‌متر در اشنویه، یک میلی‌متر در ارومیه، چالدران و مهاباد ثبت شده‌است.

وی با اشاره به ادامه بارندگی ها در آذربایجان غربی تا پایان هفته ادامه داد: طی شبانه روز گذشته، شهرستان میاندوآب با مثبت ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تکاب با مثبت ۶ درجه سانتی‌گراد خنک ترین شهر استان بوده‌است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطق مختلف استان در طول هفته جاری گفت: بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان میاندوآب و ارومیه با ۶۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است.

وی با یادآوری هشدار زرد صادر شده توسط اداره کل هواشناسی استان در زمینه تشدید بارندگی ها افزود: این شرایط جوی تا پایان روز پنجشنبه ادامه خواهدداشت.

خوی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته شد

بیشتر بخوانید: سرمای هوا در آذربایجان‌غربی محسوس‌تر می‌شود

صابری از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از تردد در کوهپایه‌ها و نقاط مرتفع به علت بارشهای رگباری، احتمال جاری شدن سیلاب، رعد و برق و صاعقه خودداری کنند، همچنین دامداران و عشایر نیز از چرای دام در این مناطق لازم است پرهیز کنند.

آذربایجان غربی دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است که بطور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha