۲۳ هزار واکسن آنفلوانزا به کارکنان بهداشت و درمان مشهد اختصاص یافت

مشهد-ایرنا-مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارت بهداشت تاکنون ۲۳ هزار واکسن برای تلقیح به پرسنل بهداشت و درمان در اختیار این دانشگاه قرار داده است و در صورت نیاز امکان تخصیص بیشتر نیز وجود دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی، دکتر ناصر امینی افزود: در حال حاضر سه نمونه واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها برای استفاده عموم مردم در دسترس است و افراد از ۶ ماه سن به بالا می توانند، آن را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان دریافت واکسن آنفلوانزا اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه است گفت: سالمندان دارای بیماری زمینه ای بالای ۶۰ سال، کودکان مهدهای کودک از جمله گروه های در معرض خطر هستند.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماریها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا نیز گفت: کارکنان آزمایشگاه ها به ویژه آزمایشگاه های ویروس شناسی، کارکنان کلینیک های درمانی، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، کارکنان و سالمندان مراکز نگهداری،کارکنان اورژانس ۱۱۵، سازمان دامپزشکی و محیط زیست که با پرندگان در ارتباط هستند، بیماران مبتلا به اچ. آی. وی و جامعه ایثارگران و جانبازان از اولویت های نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha