۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85247654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه بوشهر سردبیر بخش خاورمیانه مجله فلوراید شد

بوشهر- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پروفسور سینا دوبرادران عضو هیات‌علمی و رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی این دانشگاه به‌ عنوان سردبیر بخش خاورمیانه (Regional Editor) مجله فلوراید با رای کامل اعضا هیئت تحریریه ژورنال انتخاب شد.

به گزارش ایرنا اکرم فرهادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجله فلوراید با قدمت ۵۵ سال (شروع انتشار از سال ۱۹۶۸ میلادی) است که دفتر آن در نیوزلند است و به‌طور تخصصی مقالات مربوط به مطالعات فلوراید در حوزه‌های مختلف سمیت فلوراید، بیوشیمی فلوراید، پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، جنبه‌های دامپزشکی ، شیمی ، کشاورزی و زیست‌محیطی فلوراید را به چاپ می‌رساند.

وی یادآورشد: پروفسور سینا دوبرادران، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نخستین مقاله انگلیسی خود را در سال ۲۰۰۸ در ژورنال فلوراید که از جمله ژورنال‌های ایندکس شده در Web Of Science و Scopus و پایگاه‌های اطلاعاتی مهم دیگر است به چاپ رسانیده است و در کنفرانس‌های متعدد بین‌المللی فلوراید در کشورهای مختلف به‌ عنوان سخنران کلیدی حضور داشته است.

فرهادی ادامه داد: ایشان تاکنون بیش از ۲۱۰ مقاله به زبان انگلیسی در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی در زمینه‌های مختلف پزشکی- بهداشتی و زیستی به چاپ رسانده است و از صاحب‌نظران بین‌المللی ایده‌های تحقیقاتی این حوزه بشمار می‌روند که بخشی از مطالعات و تحقیقات خود را در این حوزه در دانشگاه دویسبورگ-اسن آلمان انجام می‌دهند.

وی گفت: پروفسور دوبرادران در ۱۰ ژورنال بین‌المللی حوزه پزشکی- بهداشتی و زیست‌محیطی به‌عنوان ادیتوریال بورد، فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha