ارومیه در آینده با مشکل نخاله های ساختمانی مواجه خواهد بود/ بازیافت؛ مهمترین راهکار

ارومیه - ایرنا - رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه این شهر در آینده نزدیک با مشکل نخاله‌های ساختمانی مواجه خواهد بود، گفت: تمامی شهرها و کشورهای توسعه یافته به سمت بازیافت نخاله‌ها حرکت می‌کنند و پژوهش‌های لازم در ارومیه نیز در حال انجام برای هم‌مسیری با شهرهای توسعه یافته است.

مرتضی بهرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نخاله‌های ساختمانی در ارومیه اظهار کرد: اگر برنامه توسعه‌ای برای شهرستان ارومیه در راستای مدیریت نخاله‌های ساختمانی تعریف نشود، در آینده نزدیک دچار مشکل خواهیم شد.

وی اضافه کرد: امروز کشورهای پیشگام به سمت و سوی بازیافت نخاله‌های ساختمانی پیش می‌روند و خوشبختانه در کشور ما نیز اقداماتی در شهر اصفهان شروع شده و ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی با تاکید بر لزوم تفکیک زباله از مبدا افزود: شهرداری و مدیریت پسماند باید در جمع آوری و تفکیک زباله خشک از مبدا اقدامات لازم را انجام و با انتخاب پیمانکار عملیات تفکیک زباله را تسریع بخشد و گزارش لازم را به شورا ارائه دهد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: آماده کردن زیرساخت، آموزش و فرهنگ سازی زمینه را برای همکاری و مشارکت مردم فراهم می‌کند.

بهرام با اشاره به تصویب قوانین جدید در زمینه نخاله ساختمانی اظهار کرد: همان گونه که برای احداث، مجوز و پروانه صادر می‌شود، باید برای تخریب و تولید نخاله ساختمانی نیز مجوز اخذ شود و محل جمع آوری و انباشت آن به اطلاع شهروندان رسانده شود.

وی با بیان اینکه باید حمایت‌های اعتباری لازم در زمینه حفظ محیط زیست صورت گیرد، گفت: تا زمانی که مدیریت واحد شهری در کشور ایجاد نشود و نهادها و ادارات مختلف برای امور مختلف و متفاوت تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کنند، شاهد اخبار خوب در این زمینه نخواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha