اینترنت پرسرعت تلفن همراه در ۱۲ روستای بیارجمند شاهرود بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اینترنت پهن‌باند تلفن همراه در ۱۲ روستای بیارجمند شاهرود با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

سیدیاسر حسن‌پور روز چهارشنبه در حاشیه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت سیار ۱۲ روستای بخش بیارجمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهالی روستاهای دستجرد، خانخودی، زیور، ناهر، کلاته‌ری، کلاته‌هیزمی، درازآب، امین‌آباد، گرماب بالا، سلمرود، اسب‌کشان و گرماب پایین، از این فناوری بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه پهنای باند در هر روستا متفاوت است، ابراز کرد: پهنای باند اینترنت شبکه برای این ۱۲ روستا به طور میانگین ۵۰ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است.

اینترنت پرسرعت تلفن همراه در ۱۲ روستای بیارجمند شاهرود بهره‌برداری شد

حسن‌پور با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از این روستاها از اینترنت پرسرعت بهره‌مند نبودند، تصریح کرد: توسعه شبکه‌های پهن باند برای روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های شاهرود و میامی در دستور کار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: راه‌اندازی این طرح با هدف توسعه شبکه پهن باند روستایی با پیمانکاری شرکت خدماتی همراه اول و کارفرمایی این اداره کل انجام شد.

وی با بیان اینکه این وزارت‌خانه وظیفه توسعه ارتباطات شهری، جاده‌ای و روستایی کشور را بر عهده دارد، افزود: طی ۲ سال گذشته اینترنت پهن باند سیار (۴G) برای ۲۳ روستای بخش بیارجمند شاهرود با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی با بیان اینکه اینترنت پهن باند یکی از زیرساخت‌های توسعه یک منطقه است، افزود: امروزه ارائه خدمات فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی در بستر اینترنت پهن باند شکل می‌گیرد.

این آیین با حضور سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شاهرود، علی اصغر خانی نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شامل سه بخش مرکزی، بسطام و بیارجمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha