ارزش طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ارزش ریالی طرحهای نیمه تمام اعم از عمرانی و تجهیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است در حالی که بودجه کل اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش تنها ۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های منطقه تربت‌حیدریه افزود: برای برطرف کردن این مشکلات، وزارت آموزش و پرورش چند راهکار در پیش گرفته که یکی از آنها تهاتر نفت است که امسال در این زمینه مصوبه سران قوا را نیز دریافت کرد.

وی ادامه داد:راهکار دوم مالیات بر ارزش افزوده است که در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار در نظر گرفته شده‌ بود و در دولت سیزدهم تنها ۲ دهم درصد آن تاکنون محقق شده‌ است.

ارزش طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین ضمن قدردانی از نیکوکاران گفت: در کنار این کمبودها افراد نیکوکار پای ثابت فعالیت‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش هستند و مهرماه امسال ۱۰۰ باب مدرسه را آماده کردند.

خان‌محمدی افزود: خیران مدرسه‌ساز همچنین قول داده‌اند تا پایان امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال به امر مدرسه سازی اختصاص و تا ۲ سال آینده این رقم را به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال، افزایش دهند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن فصل سرما، اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد مدارس کشور به دلیل فقدان علمک گاز، از بخاری نفت‌سوز استفاده می‌کنند، اما صدرصد این بخاری‌ها استاندارد است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان این که هم اکنون با کمبود معلم به تعداد ۳۰ هزار نفر مواجه هستیم گفت: یک سوم نیروهای مورد نیاز خود را در اختیار نداریم.

سیدامیر شوشتری افزود: در کنار این مشکل، اکنون در سطح استان با کمبود کلاس درس به تعداد هفت هزار باب مواجهیم.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این نشست به جمع‌بندی چهار مصوبه سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به این منطقه اشاره و اظهار کرد: با احتساب بودجه سال قبل که ۸۰۰ میلیارد ریال بود و افزایش ۲۰ درصدی امسال مقرر شد حدود ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به اداره‌های آموزش و پرورش منطقه تربت‌حیدریه اختصاص یابد.

محسن زنگنه افزود: سهم قیر رایگان نیز بعد از رفع مشکلات بودجه‌ای، به اداره‌های آموزش و پرورش این منطقه اختصاص می یابد.

وی در پیوند با مصوبه سوم ادامه داد: مقرر شد در شهرستان زاوه هنرستان ۱۲ کلاسه تخصصی زعفران احداث و همچنین عملیات عمرانی و افزایش تجهیزات هنرستان تخصصی پسته در فیض‌آباد مه‌ولات انجام شود.

زنگنه اضافه کرد: تخصیص ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هر اداره آموزش و پرورش که در مجموع 100 میلیارد ریال می شود مصوبه چهارم است و البته از مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی انتظار داریم ارقام مصوب شده را به صورت مجزا تخصیص دهند و در ارقام بودجه "عدالت منطقه‌ای" ادغام نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha