قابلیتهای صنعت اسباب بازی به خوبی شناخته نشده است

مشهد-ایرنا- مدیر کل دفتر صنایع خلاق وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عدم شناخته شدن قابلیتهای صنعت اسباب بازی و سرگرمی در کشور گفت: این وزارتخانه برای هر چه بیشتر شناساندن قابلیتها و ظرفیتهای صنعت اسباب بازی برگزاری رویدادهای نمایشگاهی را دنبال می کند که نخستین نمایشگاه در این بخش آذرماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا زارعی برزشی روز چهارشنبه در نشستی پیرامون برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: رویداد نمایشگاهی صنایع خلاق در قالب پنجمین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و سرگرمی ۱۶ تا ۱۹ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه ذیل اداره کل صنایع خلاق وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است و از آن حمایت می شود.

مدیر کل دفتر صنایع خلاق وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین را در زمره کشورهای پیشرو در حوزه صنایع محتوایی مانند سینما، گردشگری، پویانمایی، سینما و رسانه دانست و گفت: این وزارتخانه بر این باور است که صنایع خلاق در زمره صنایع پیشران در آینده خواهند بود.

زارعی اظهار کرد: در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل اهمیت صنایع خلاق اداره کلی را تشکیل داده و آن را تبدیل به مرکز نیز کرده است که نشان از اهمیت این موضوع برای مدیران دارد.

وی گردش مالی بالا، صادرات محور بودن، ارزش افزوده بالا، اشتغال بالا، قابلیت صادرات محور بودن محصولات فرهنگی و اجتماعی و سهل الوصول بودن آن را از مزیتهای صنایع خلاق برشمرد.

این مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه به هیچ وجه برگزاری نمایشگاهی نیست که فقط چند غرفه ایجاد شود، فروشی انجام بگیرد و در نهایت تولیدکنندگان ناراضی باشند، بلکه هدف از برگزاری نمایشگاه پیرامون اسباب بازی و سرگرمی شناسایی ظرفیتهای تولید، خلاقیت و فناوری در قالب رویدادهای جنبی آن است.

زارعی اظهار کرد: در این نمایشگاه برگزاری کارگاه های آموزشی، گفتگوهای رو در رو سرمایه گذاران و انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران، برگزاری رویدادهای فناورانه و نوآورانه برای تولیدکننده دنبال می شود تا بتوان نمایشگاه را هر چه قوی تر برگزار کرد.

وی با اشاره به میزان بالای قاچاق در صنعت اسباب بازی و فروش اسباب بازیهای ایرانی به نام چینی با وجود کیفیت بالای آنها گفت: علت عمده این موضوعات عدم ثبت نشان تجاری تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت و عدم شناخته شدن ظرفیتهای تولید در این بخش است که حتی در برهه ای از زمان مجبور به صدور مجوز واردات اسباب بازی کوچک مقیاس شدیم.

مدیر کل صنایع خلاق وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری رویدادهایی در خلال نمایشگاه صنعت اسباب بازی و سرگرمی مشهد برنامه ریزی شده است که با هدف شناسایی شرکتهای تولیدی، دانش بنیان و خلاق انجام می گیرد و این وزارتخانه از آن حمایت می کند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی رویدادهای نمایشگاهی در این استان در قالب تقویم نمایشگاهی از سال گذشته تدوین و به تصویب کمیته نمایشگاهی در این اداره کل و کارگروه توسعه صادرات رسیده است.

علی غفوری مقدم اظهار کرد: در این راستا برگزاری ۶۰ عنوان نمایشگاهی برای سال جاری در خراسان رضوی برنامه ریزی شد که ۲۸ مورد از آنها عنوان بین المللی دارد و باقی نمایشگاه ها جنبه تخصصی یا عمومی دارد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه صنعت اسباب بازی و سرگرمی در مشهد هم جنبه تخصصی و هم جنبه عمومی دارد و با توجه به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حمایت از این صنعت، هر رویدادی که به توسعه صنایع خلاق چه در بخش تولید و چه در بخش بازرگانی منجر شود، از سوی این وزارتخانه مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمایشگاه مزبور در زمره نمایشگاه هایی است که هم گروه های تخصصی و هم عمومی را می تواند به عنوان مخاطب جذب کند، لذا باید الگویی برای سایر استانها در حوزه صنایع خلاق باشد.

غفوری مقدم با تاکید بر جنبه های صادراتی و بازاریابی داخلی صنعت اسباب بازی و سرگرمی افزود: اداره کل صنعت معدن و تجارت طی ۲ یا سه ماه آینده رویدادهای مختلفی را در قالب اعزام هیات تجاری یا پذیرش هیات خارجی یا شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی برگزار می کند و آمادگی حمایت از برگزارکنندگان نمایشگاه مزبور در این بخش را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha