گرد و غبار در مشهد افزایش می‌یابد

مشهد- ایرنا-مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ظرف یک تا ۲ ساعت آینده بر حجم گرد و غبار در مشهد افزوده خواهد شد اما امیدواریم پیش بینی ها محقق شود و بارندگی و تغییرات جوی را طی ساعات آینده تجربه کنیم.

مهدی اله پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریانات جوی و وزش باد ناشی از آن علت اصلی وقوع پدیده گرد و غبار کنونی در کلانشهر مشهد است و کاملا موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد:توصیه به خود مراقبتی و استفاده از ماسک با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار در اغلب شهرستانهای استان و کلانشهر مشهد ضروری است.

مدیرکل خفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوای استان نیز گفت:با توجه به موقتی بودن وضعیت فعلی و صدور هشدار زرد توسط اداره کل هواشناسی در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز مبنی بر هشدار نسبت به وقوع سیلاب، ضرورتی برای برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوا وجود ندارد.

اله پور تاکید کرد: از عموم مردم به خصوص افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست می شود ظرف یک تا ۲ ساعت آینده از تردد در سطح شهر مشهد خودداری و یا از ماسک استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha