آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن فارس همزمان با سفر رئیس جمهور

شیراز- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس که قرار است در پایان هفته آتی انجام شود، عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف این استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود رضا طالبان، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: علاوه بر این همزمان عملیات آماده سازی یک هزار و ۲۷۸ هکتار از زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۲۸ سایت نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در این استان آغاز شد که هم اینک بین ۱۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: همنچنین در سفر هفته آینده رئیس جمهور و هیات دولت به فارس همزمان با پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، ۱۱۹ کیلومتر راه در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از مجموع ١۵۴ هزار نفر متقاضی این طرح تقاضای ۱۵۰ هزار نفر به تایید نهایی رسیده و برای ٩٢ هزار نفر نیز زمین تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: تاکنون ۵٢ هزار پروانه ساخت مسکن ملی صادر شده، عملیات ساخت ۴۵ هزار واحد آغاز شده و ٧٢ هزار نفر از متقاضیان مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال اولیه را پرداخت کرده‌اند.

طالبان، با اشاره به تامین چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در دولت قبل در مجموع ۴٩۵ هکتار زمین در استان برای اجرای طرح های مسکن اختصاص یافته بود در حالی که در دولت سیزدهم از ابتدای آغاز طرح اجرای نهضمت ملی مسکن تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شده است.

وی افزود: ٢ هزارو ٢٠٠ هکتار از زمین های مذکور در قالب توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی تامین شده و استان فارس هم در بحث تامین زمین و هم توافق با مالکان برای تامین زمین در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: عمده کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن استان مربوط به شهر شیراز برای ۵۰ هزار متقاضی و در شهرهای استهبان و زرقان نیز به کدام برای یک هزاز متقاضی است.

آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن فارس همزمان با سفر رئیس جمهور

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: در کلان شهرهای کشور عمده مسکن ملی به شهرهای جدید سوق داده شده که شیراز فقط یک شهر جدید یعنی صدرا را دارد در حالی که برخی کلانشهرهای کشور در ٢ یا سه شهر جدید طرح نهضت ملی مسکن خود را اجرا می کنند.

طالبان افزود: در شیراز علاوه بر صدرا سایت های کمیل آباد برای حدود پنج هزار نفر، اکبرآباد چهار هزار نفر و در سلطان آباد برای یک هزار نفر زمین تامین شده است.

وی اظهار کرد: به جز در شیراز، جهرم، استهبان، مرودشت، فسا و کازرون که به دلیل کمبود زمین واحدهای مسکونی در چهار طبقه اجرا می‌شود در سایر شهرها این واحدها به شکل یک و ٢ طبقه اجرا خواهد شد.

او افزود: در بحث اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت در استان نیز تاکنون یک هزار و ۴۰ قطعه زمین در نظر گرفته شده و ۶۸۵ قطعه به واجدین شرایط دارای سه فرزند واگذار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha