آیت‌الله علم‌الهدی: مجلس، متولی گردشگری سلامت را مشخص کند

مشهد-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مجلس باید متولی حوزه گردشگری سلامت را مشخص کند و نباید گردشگران غیرایرانی به مشهد بیایند، گرفتار مشکلات موجود شوند و با خاطره ناخوشایندی از این شهر بروند و پیگیری خبرنگاران و مردم هم میان وزارت گردشگری و وزارت بهداشت بلاتکلیف بماند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز چهارشنبه در دیدار با رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: شاید وضعیتی که در مشهد وجود دارد، تقریبا در هیچ نقطه دیگری در کشور پیش نمی‌آید خصوصا با ورود بیش از ۳۰ میلیون زائر به‌طور سالیانه، اگر هم از هر ۱۰ نفر، یک نفر به خدمات پزشکی نیاز پیدا کند، نتیجه آن ورود بیش از سه میلیون بیمار به مراکز درمانی است که پاسخگویی به آن نه در بودجه دانشگاه و نه در اعتبار نهادهای بیمه‌گزار پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که به مشهد می‌آیند، مبتلا به بیماری‌های سخت و لاعلاجی هستند که راهی مشهدالرضا(ع) می‌شوند تا از ظرفیت مراکز درمانی اینجا استفاده کنند از این رو جایگاه مشهد متفاوت از سایر نقاط کشور است و باید برای توسعه زیرساخت‌های درمانی این شهر تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این که ما متوسل به رئیس‌جمهور و مقامات دولتی می‌شویم تا مثلاً در یک موضوع خاص مثل حمایت از پروژه ساخت یک بیمارستان یا رفع نیاز زائران دهه آخر صفر کمک کنند، حقیقت این است که این مسائل، موضوعات مقطعی نیستند و باید یک نگاه ملی برای مشهد به وجود بیاید.

علم الهدی با بیان این که متمرکزسازی ظرفیت خیرین سلامت، یک ضرورت بسیار مهم در ارتقای زیرساخت‌های درمانی استان و مشهد است اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم مشهدالرضا(ع)، سرعت بخشی طرح ساخت شهر سلامت است زیرا امروزه تجمع همه خدمات درمانی در برخی مناطق شهر همچون خیابان پرستار در بلوار احمدآباد مشهد است که نه‌فقط برای اهالی و ساکنان بلکه حتی برای دسترسی بسیاری از گردشگران سلامت هم مشکل ایجاد می‌کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم گفت: جمعیت خیران سلامت چه در دوران بحران‌ها و چه در حوزه توسعه زیرساخت‌های درمانی همواره کمک‌حال مردم بوده‌ است تا جایی که فقط طی ۲ماه نخست شیوع کرونا، بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان کمک از طرف خیران برای تولید ماسک و ملزومات بهداشتی پیشگیری از ابتلا ارسال شد.

حسینعلی شهریاری افزود: با پایان دوره همه‌گیری کرونا هم این مشارکت‌ها ادامه داشته تا جایی که در یک سال گذشته افزون بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در زمینه سلامت مشارکت صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha