استاندارچهارمحال و بختیاری:رفع مشکل تامین آب کوهرنگ در اولویت قرار دارد
عکس آرشیوی است

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل تامین آب شهرستان کوهرنگ با همت دولت سیزدهم و حضور موثر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب طرح جهاد آبرسانی به‌ عنوان یک اولویت مهم در حال اجرا است و تلاش می‌شود این مشکل تاریخی با انجام کار انقلابی هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در بازدید از روستاهای شهرستان کوهرنگ افزود: هر چند کار در زمینه محرومیت‌زدایی در استان دیر آغاز شد اما با شناسایی موانع و تصمیم‌گیری مناسب کارهای ماندگار و ارزشمندی در این خصوص در حال انجام است.

وی اظهار داشت: امروز توسعه، سازندگی، عدالت محوری و توزیع عادلانه منابع اعتباری با اولویت مناطق محروم از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود و در همین ارتباط هیات دولت برای توسعه شهرستان کوهرنگ با توجه به محرومیت، مشکلات، کمبودها و کاستی‌هایی که دارد مصوبات ویژه‌ای تعیین کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در همین ارتباط تلاش می‌شود شهرستان کوهرنگ از مزایای مصوبه ویژه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی تاکنون برای شهرستان کوهرنگ مصوب شده است، گفت: بخشی از این اعتبارات در کوتاه، میان و بلند مدت هزینه می‌شود.

حیدری با اشاره بر اهمیت راه‌های ارتباطی یادآور شد: در همین ارتباط جاده مهم شهرکرد- فارسان- باباحیدر - کوهرنگ و پروژه فاضلاب کوهرنگ مشمول ماده ۲۳ و به عنوان یکی از پروژه‌های ملی اعلام شده است.

وی در خصوص تامین آب برای شهرستان خانمیرزا گفت: با توجه به اینکه تامین آب از طریق چشمه، کم هزینه و پایدار است باید اولویت تامین آب برای این شهرستان از طریق چشمه باشد و در مدت ۲ ماه آینده باید تعیین تکلیف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین کارگروهی به ریاست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و مدیر هر منطقه برای بررسی مشکلات و رفع موانع تشکیل شود.

وی با اشاره به محدودیت بازه زمانی کارهای عمرانی گفت: باید پروژه‌های عمرانی متناسب با جدول زمانی تعیین شده روند اجرایی آن‌ها پیگیری شود.

حیدری با تاکید بر تامین ۷۰۰ متر لوله و تامین مخازن لازم اظهار داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت انتظار می‌رود عملیات اجرایی جهاد آبرسانی در ۱۱ روستا و مجتمع آبرسانی در شهرستان کوهرنگ در ۲۲ بهمن افتتاح شود.

وی همچنین بر لکه‌گیری جاده دشتک - صمصامی، ترمیم پل گزستان که بیش از ۱۰ هزار نفر به روی آن تردد می‌کنند و بهسازی ایلراه عشایری در راستای راه عشایر دینارون تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با وجود انجام کارهای بزرگ بعد از انقلاب اسلامی در همه مناطق کشور، اما هنوز کارهای نکرده زیادی وجود دارد که براساس تاکید رهبر معظم انقلاب و رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم، این گام باید محکم‌تر برداشته شود.

به گزارش ایرنا، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha